ویندوز 10

در حال حاضر ویندوز 10 به عنوان پر طرفدارترین پلتفرم دسکتاپ در شناخته می شود و مایکروسافت ادعا می کند که بیش از 1 میلیارد کاربر در جهان از ویندوز 10 استفاده می کنند. همچنین تخمین زده می شود که حدود 300 میلیون کاربر با وجود پایان پشتیبانی هنوز از ویندوز 7 استفاده می کنند. کاربران در 200 کشور مختلف از ویندوز 10 در دستگاه هایی از جمله رایانه های شخصی، ایکس باکس، هولو لنز، سرور و اینترنت اشیا استفاده می شود.

مایکروسافت با عرضه ی سرفیس های جدید خود می تواند آمار استفاده از ویندوز 10 را افزایش دهد. از اواخر سال جاری میلادی مایکروسافت ویندوز 10 ایکس را معرفی می کند که در رایانه های شخصی با صفحه نمایش دوگانه یا چند نمایشگر راه اندازی خواهد شد.

بیش از 80 هزار مدل مختلفی از لپ تاپ ها و تبلت های 2 در 1 و یا هیبریدی وجود دارند که از ویندوز 10 قدرت گرفته اند. بیش از 1000 تولید کننده رایانه های مختلف از جمله شرکت دل، ایسوس، ایسر، اچ پی و… محصولات خود را مبتنی بر ویندوز 10 به بازار عرضه می کنند و مایکروسافت نیز متعهد می باشد این روند را پیش ببرد و خدمات خود را به کاربران این دستگاه ها ارائه کند.

حتی با وجود یک میلیارد دستگاه استفاده کننده از ویندوز 10،  مایکروسافت برای ایجاد اپلیکیشن های انحصاری برای ویندوز 10 مشکلات زیادی داشته است. اکنون که پشتیبانی از ویندوز 7 به پایان رسیده است و ویندوز 10 به یک میلیارد رسیده است، احتمالا این آمار در ماه های آینده تغییر کند. مایکروسافت از زمان معدفی ویندوز 10 اعلام کرده بود که این آخرین نسخه از ویندوز خواهد بود و تاکنون به حرف خود پایبند بوده است.  ویندوز 10 در ده سال آینده جالب خواهد بود.

منبع windowscentral

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست