تصمیم دولت ایالات متحده امریکا با قرار دادن شرکت هواوی در فهرست تحریم های خود ضربه ای به اینن غول فناوری چینی وارد نکرد، اما ممکن است در سال 2020 شرایط برای شرکت هواوی تغییر کند. منابع اطلاعاتی ادعا می کنند که هواوی پیش بینی کرده است که فروش گوشی های هوشمند این شرکت به دلیل تحریم های ایالات متحده امریکا 20 درصد کاهش یابد

. علت کاهش فروش محصولات هواوی عدم همکاری شرکت گوگل و سایر شرکت  های امریکایی می باشد. در حالی که این شرکت در سال 2019 موفق به فروش بیش از 240 میلیون گوشی هوشمند شده بود، اکنون انتظار دارد در سال 2020 فقط 190 تا 200 میلیون گوشی هوشمند به فروش برساند. ایالات متحده امریکا با تحریم های خود به شرکت هواوی فرصت داد  تا با شروع شدن تحریم ها به ارائه و پشتیبانی محصولات خود از جمله گوشی هوشمند p30 pro در آمریکا ادامه دهد، اما مشکل این است که گوشی های جدید هواوی با محصولات قدیمی جایگزین می شوند و هواوی نمی تواند گوشی هوشمند پی 40 پرو جدید خود را در امریکا به فروش برساند.

اگر پیش بینی های هووی درست باشند، ایالات متحده امریکا به یکی از اهداف خود می  رسد یعنی محدود کردن رشد  هواوی. در حالی کهه دولت آمریکا شواهدی را از ادعاهای خود ارائه نکرده است اما معتقد است که دولت چین از گوشی های هوشمند هواوی برای جاسوسی از آمریکا استفاده می کند. با ااین تحریم ها  فروش ممحصولات هواوی کاهش خواهند یافت.  درحالی که محولاتت هواوی در چین و بسیاری از کشورها از فروش خوبی رخوردار می باشند. با این حال شرایط هواوی برای  رقابت با شرکت های سامسونگ و اپل بسیار دشوار خواهد بود.

منبع engadget

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست