نمایش جراغ های راهنمایی در گوگل مپس

شرکت گوگل در سرویس نقشه گوگل مپس (Google Maps)، اخیرا قابلیت جدیدی را آزمایش کرده است. در این قابلیت فقط در گوشی های نسخه اندرویدی چراغ های راهنمایی در شهرهای ایالات متحده آمریکا نشان داده می شود. یاین قابلیت برای اولین توسط Droid Life کشف شد. پس از کشف این قابلیت، گوگل در نهایت قابلیت نمایش چراغ های راهنمایی را در اپلیکیش گوگل مپس تایید کرد.

این شرکت در مصاحبه ای با وب سایت TheVerge گفت: برای گمک به مردم برای آگاهی بیشتر، در حال آزمایش قابلیت جدیدی برای گوگل مپس در سیستم عانل اندروید هستیم که محل قرار گیری چراغ های راهنمایی در شهرهای منتخب ایالات متحده را نشان می دهد.

بر اساس گزارش Droid Life ،گوگل مپس نخستین سرویس نقشه یابی نیست که چراغ های راهنمایی را برای کاربران ایالات متحرده آمریکا نشان می دهد، نمایش چراغ های راهنمایی برای نخستین بار توسط اپل در سیستم عامل iOS 13 در اپلیکیشن اپل مپس (Apple Maps) ارائه شد.

همچنین، دستیار صوتی اپل (سیری)، با قابلیت نمایش چراغ های راهنمایی اپل مپس همگام سازی شده است. دستیار صوتی اپل به راحتی مکان های چراغ های راهنمایی را تشخیص می دهد و به جای اینکه به کاربران بگوید پس از طی کردن مسافت مشخصی به چپ بپیچید، به کاربران می گوید: پش از چراغ راهنمایی بعدی به سمت چپ بپیچید. همگام سازی دستیار صوتی سیری با این قابلیت باعث شده است کاربران این قابلیت جدید را طبیعی تر و راحت تر درک کنند. رسانه Droid Life می گوید: به نظر می رسد گوگل مپس هنوز قابلیت شناسایی چراغ های راهنمایی را به عنوان بخشی از راهنمایی مسیریابی خود استفاده نکرده است.

این نخستین بار نیست که گوگل مپس محل چراغ های راهنمایی را نمایش می دهد، این قابلیت چندین سال است که در کشور ژاپن در دسترس کاربران می باشد. با این حال پشتیبانی از شهرهای ایالات متحده آمریکا یک پیشرفت بزرگ و گسترده شدن این قابلیت در سرویس نقشه گوگل مپش می باشد. گوگل در حال آزمایش این ویژگی در شهرهای ایالات متحده از جمله نیویورک، سانفرانسیکو، لس آنجلس، شیکاگو و … است و گوگل اعلام کرده است که با گذشت زمان این قابلیت را در دیگر شهرها آزمایش خواهد کرد.

منبع theverge

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست