اکنون گوگل می تواند تلفظ کلمات دشوار را به شما آموزش دهد

فناوری تشخیص چهره گوگل

گاهی اوقات برای همه ی ما پیش آمده است که هنگام خواندن متنی به زبان های دیگر مثل انگلیسی، به کلمه ای رو به رو شده اید که نمی دانید آن را چگونه تلفظ کنید. گوگل در روز گذشته ویژگی جدیدی را معرفی کرده است که برای کمک به شما خواهد آمد. فقط کافیست در قسمت نوار ابزار جستجوی گوگل، متن ( کلمه مورد نظر خود + Pronounce ) را تایپ کنید.

نتیجه ی جستجوی شما، در یک مستطیل کوچکی با نحوه ی تلفظ کلمه ی جستجو شده نمایش داده می شود و حرفی که هنگام تلفظ باید روی آن  stress یا (با فشار ادا کردن) داشته باشید را به صورت پررنگ نمایش می دهد.

زمانی که کلمه مورد نظر خود را در گوگل جستجو می کنید یک آیکون بلندگو نیز مشاهده خواهید کرد که وقتی آن را انتخاب کنید نحوه صحیح تلفظ آن را به صورت صوتی خواهید شنید، بنابر این می توانید دقیقا تلفظ صحیح کلمه را بشنوید.

اما قسمت هوشمندانه این قابلیت این است که اگر دکمه تمرین (Practice) را انتخاب کنید قادر خواهید بود خودتان کلمه مورد نظر را با میکروفون تلفظ کنید. در این حالت، نرم افزار تشخیص گفتار و یادگیری ماشین گوگل، تلفظ کلمات شمارا ارزیابی می کند و در صورت نیاز به بهبود، بلافاصله نکات مهمی را در مورد تلفظ کلمه ی مورد نظر پاسخ خواهد داد.

تال اسنیر، یکی از مدیران ارشد گوگل در پست وبلاگی خود در مورد این ویژگی جدید گفت: مطالعات نشان داده اند که تمرین کردن تلفظ کلمه ی مورد نظر می تواند برای به خاطر سپردن آن بسیار مفید باشد، به خصوص زمانی که شما در حال یادگیری زبان جدیدی هستید. پیش از این، وقتی به جستجوی مواردی مانند، تلفظ کلمه quokka، فقط تلفظ نوشتاری آن کلمه را مشاهده می کردید و تلفظ آن را بشنوید. اما با ویژگی جدیدی که گوگل ارائه داده است می توانید تلفظ کلمه quokka را با میکروفون بارها تمرین کنید و بازخورد را از گوگل دریافت کنید تا تلفظ صحیح آن را بیاموزید.

تلفظ کلمات دشوار در گوگل

قابلیت های اضافی در ویژگی جدید گوگل این است که شما می توانید نحوه تلفظ کلمات را به صورت آهسته نیز بشنوید، و یک انیمیشنی نیز به شما نمایش داده می شود که چگونه هنگام تلفظ کلمه لب و دهان خود را حرکت دهید، هرچند که هیئت کارشناسان در مفید بودن و اثر بخشی این قابلیت اختلاف نظر دارند.

اما نکته قابل توجه این است تلفظ کلمات انگلیسی در گویش های امریکایی و بریتانیایی کمی متفاوت می باشد. گوگل برای این مشکل نیز راه حلی در نظر گرفته است که کاربران می توانند به هردو شیوه تلفظ کلمات بریتانیایی و آمریکایی را انتخاب کنند.

اسنیر در ادامه پست وبلاگ خود افزود: پیشرفت در سیستم تشخیث گفتار و یادگیری ماشینی گوگل می تواند روش یادگیری زبان ها را بهبود بخشد. ما امیدواریم که این ویژگی های جدید به شما یک روش خلاقانه و موثر تر را برای تمرین، تجسم و به خاطر سپچردن کلمات جدید را ارائه دهد. ما در آینده قصد داریم این ویژگی ها را به زبان ها، لهجه ها و مناطق بیشتری گسترش دهیم.

البته  در نظر داشته باشید که این ویژگی برای هر کلمه ای که وارد می کنید ظاهر نمی شود، فقط کلماتی را ارائه می دهد که کاربران دیگر در تلفظ آن ها به مشکل خورده اند. با این وجود، اگر ویژگی تلفط کلمات گوگل برای کلمه مورد نظر شما ظاهر نشد، می توانید با مراجعه به فیلم های موجود در وب سایت یوتیوب ده ها ویدئویی که در نتایج جستجوی به نمایش در می آیند می توانند به شما کمک کنند.

ابزار جدید تلفظ گوگل فقط چند روز پس از رونمایی آن به گوگل مپ نیز اضافه خواهد شد که به مسافران این امکان را می دهند تا تلفظ صحیح نام مکان ها، هتل ها، خیابان ها و سایر مناطق دیدنی با زبان محلی همان منطقه بیاموزند.

منبع digitaltrends

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست