تصحیح غلط های املایی و دستور زبانی با کمک هوش مصنوعی در جیمیل

تصحیح غلط های املایی و دستوری در جیمیل

سرویس  هایی مانند گراملی (Grammarly) در تلاش هستند تا کیفیت نوشتن پست های الکترونیکی شما را ارتقا دهند، اکنون شرکت گوگل با ارائه ی قابلیت بهبود یافته در بررسی های املایی و پیشنهادات دستور زبان به جیمیل اقدام به ابتکار جدیدی زده است. این شرکت می گوید که کاربران G Suite به زودی به پیشنهادات درون خطی که با فناوری یادگیری ماشین توسعه داده شده است، دسترسی خواهند داشت و در هنگام تایپ ایمیل خود پیشنهادهایی برای آن ها ظاهر خواهد شد. همچنین جیمیل بدون نیاز به کلیک بر روی چیزی یا انجام اقدامات اضافی، اشتباهات غلط املایی را به طور خودکار تصحیح می کند. علاوه بر تشحیص و تصحیح اشتباهات املایی، افعال اشتباه را نیز شناسایی می کند و به طور خودکار تصحیح می کند.

مهم ترین مزیت استفاده از فناوری ماشین در نوشتن ایمیل، این است که دیگر لازم نیست به طور دستی روی « بررسی املایی» در پنجره نوشتن ایملا کلیک کنید تا جیمیل بتواند ایمیل شما را تجزیه و تحلیل کند. در عوض، غلط های املایی با خط قرمز ظاهر می شود و خطاهای دستوری را رنگ آبی برای کاربران به نمایش گذاشته خواهد شد.  اکنون می توانید متن تایپ شده ی خود را برای بررسی و پیشنهادهای دستوری و املایی در پیش نویس ایمبل خود مشاهده کنید. اگر اشتباه گرامری (دستور زبانی) کرده اید، وقتی در حال نوشتن هستید، یک خط آبی کج زیر عبارت ظاهر می شود. شما می توانید با کلیک کردن روی آن، پیشنهاد تغییر را بپذیرید. وقتی تصحیح خودکار صورت می گیرد، جیمیل به طور موقت زیر عباراتی را که تغییر داده است خطی می کشد تا کاربر تغییرات را به راحتی شناسایی کند و یا در صورت تمایل تغییرات را به حالت اولیه برگرداند.

قابلیت های جدیدی که به جیمیل اضافه شده اند همه به صورت پیش فرض فعال هستند و تا چند هفته ی آینده در اختیار کاربران G Suite قرار می گیرند. اگر نمی خواهید کمکهای لازم را برای بررسی های املا یا دستور زبان در جیمیل استفاده کنید، می توانید هر کدام از آن ها را به صورت جداگانه در تنظیمات جیمیل غیر فعال کنید. بنابر این، شما می توانید قابلیت تصحیح خودکار را غیر فعال کنید و مثلا فقط پیشنهادات دستوری فعال بماند.

این قابلیت ها کوچکترین بخشی از پیشرفت های دستیار هوشمند می باشند که در حال حاضر نمونه هایی از آن وجود دارد و اکنون فقط کمی ساده تر و باهوش تر شده اند. بررسی دستور زبان با هوش مصنوعی برای نخستین بار در گوگل داکس (Google Docs) استفاده شد و اکنون این قابلیت به جیمیل نیز اضافه می شود. گوگل یادآوری می کند که یادگیری ماشین به طور گسترده، برخی از این پیشنهادات این امکان را دارند که ” منعکس کننده ی سوگیری های شناختی انسانی ” باشند، اما گوگل می گوید ” ما متعهد هستیم که محصولاتی را تولید کنیم که برای همه خوب کار کند و به طور حدی در حال تحقیق بر روی استراتژی های مقابلع با آن و سوگیری می باشیم.”

منبع theverge

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست