سامسونگ افشای کدهای منبع، اطلاعات مهندسان و پروژه هارا تائید کرد

سامسونگ اعتراف کرده است که در آزمایش داخلی سرویس های خود، سهوا باعث افشای اطلاعات برخی از کاربران خود شده  است. در هفته ی گذشته کاربران گوشی های هوشمند سامسونگ با اعلان عجیبی از خواب بیدار می شدند که فقط عدد  1 در گوشی های هوشمندشان به نمایش در می آمد.  در حساب کاربری توییتر سامسونگ در کشور انگلیس، این اعلان عجیب را حاصل آزمایشات مختلف داخلی نسبت داد. سامسونگ در توییتر خود اعلام کرد: در روزهای گذشته پیامی مربوط به (Find My Mobile) در تعداد محدودی از دستگاه های گلکسی به نمایش در آمده است. این پیام به طور ناخواسته طی یک آزمایش داخلی به برخی از کاربران ارسال شده است و هیچ تاثییری در گوشی های هوشمند آنن ها ندارد. ما برای این اتفاق که باعث ناراحتی مشتریانمان شده  است عذرخواهی می کنیم.

این تنها مشکلی نبود که کاربران با آن روبرو شدند. در همان زمان، برخی از کاربران دیگر گزارشی منتشر کردند که هنگام ورود به حساب های کاربری شخصی خود، اطلاعات دیگر کاربران از جمله  چهار رقم آخر کارت اعتباری، نام و آدرس دسترسی پیدا کرده بودند. همانطور که می توانید تصور کنید، این افشای اطلاعاتی برای کاربران بسیار سنگین تمام می شود. سخنگوی سامسونگ در گفتگو به The Register گفت: یک خطای فنی باعث شد تعداد کمی از کاربران بتوانند به جزئیاتی دیگر کاربران دسترسی پیدا کنند. به محض اینکه از این اتفاق آگاه شدیم، تا زمانی که مشکل برطرف شود، امکان ورود به سرویس سامسونگ را مسدود کردیم. ما برای حل این مشکل با کاربرانی که تحت تاثیر این نقض امنیتی قرار گرفته اند تماس خواهیم گرفت.

فعلا مشخص نشده است که چگونه این  افشای اطلاعات با پیام اعلان عجیب 1 در ارتباط است، اما می توان هرگونه آزمایش داخلی باعث ارسال این اعلان شده باشد. همچنین مشخص نشده است که چه تعدادی از کاربران اطلاعاتشان فاش شده است. سامسونگ به وب سایت سام موبایل اعلام کرده است که هیچ ارتباطی بین این دو اتفاق وجود ندارد. این شرکت همچنین تعداد کمی از مشتریانی که تحت تاثیر این نقض امنیتی قرار گرفته اند را 150 نفر اعلام کرده است.

منیع androidcentral

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست