مایکروسافت در حال کار بر روی تبلتی با پردازنده مبتنی بر معماری ARM است

تبلت جدید مایکروسافت با پردازنده ARM

با پیشرفت های اخیر پردازنده های جدید اسنپدراگون، بسیاری از کارشناسان انتظار داشتند مایکروسافت تبلت جدید ویندوزی خود را با پردازنده های جدید کوالکام راهی بازار خواهد کند، اما گفته می شود ردموندی ها ساخت تبلت جدید خود را به شرکت های زیر مجموعه OEM می سپارد. به نظر می رسد مایکروسافت فعالیت های خود را برای تولید تبلتی با پردازنده های کوالکام بتقریبا به پایان رسیده است. اما زک بودن، یکی از مدیران ارشد ویندوز سنترال در توئیت خود خبر داد که ردموندی ها در حال کار بر روی دستگاهی جدید با کد (named Excalibur) می باشند.

در ادامه این توییت آمده است:

Excalibur آخرین کدمحصولی از خانواده سرفیس است که باید منتظر آن باشیم. این دستگگاه از یک پلتفرم 8CX کوالکام بهره مند می باشد.

این دستگاه اولین لپ تاپ جهان خواهد بود که به پردازنده ی کوالکام 8cx مجهز می شود. این پردازنده عملکرد مشابهی با پردازنده ی اینتل Core i5 با 8 هسته ای و نرخ فرکانس 3 گیگاهرتزی دارد. در حال حاضر اطلاعات کاملی از دستگاه مرموز مایکروسافت منتشر نشده است، اما در خبرهای جدیدی که منتشر شده است، به نظر می رسد تبلت جدید مایکروسافت تفاوت هایی با تبلت یادشده خواهد داشت زیرا گفته می شود دستگاه تا شدنی مایکروسافت با دو صفحه نمایش به تراشه Lakefield 10 نانومنتری اینتل مجهز خواهد شد. اما در گزارش های دیگری که منتشر شده است گفته می شود که احتمالا مایکروسافت از هر دو پردازنده در ساخت این دستگاه استفاده خواهد کرد.

منبع mspoweruser

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست