گوگل

بر اساس گزارش منتشر شده از وب سایت 9to5Google، گوگل قصد دارد حالت تاریک خود را به جستجوی کاربران نسخه دسکتاپ اضافه کند. بر همین اساس، برخی از کاربران متوجه آزمایش حالت تاریک را برای نسخه کامپیوترهای شخصی در موتور جستجوی گوگل شده اند. به نظر می رسد این آزمایش فقط در مدت کوتاهی انجام شده است(کاربری با نام کاربری  Pixel3aXL  در وب سایت Reddit در گزارشی اعلام کرده است که این آزمایش در طی چند ساعت انجام شد).

 

کاربران در گزارش های خود اعلام کرده اند که حالت جدید تاریک، برای کامپیوترهای شخصی پس زمینه جست و جوی گوگل را به رنگ مشکی تغییر داد و رنگ نوشته ها نیز تغییر کرد تا خوانایی بهتری داشته باشد. اما دیگر بخش ها نیز همانند قبل بدون تغییر باقی ماند.

 

با ویژگی حالت تاریک، گوگل برای کامپیوترهای شخصی پس‌زمینه موتور جست‌وجو را به رنگ مشکی تغییر می‌دهد و رنگ نوشته‌ها هم تغییر می‌کند تا بهتر دیده شود. سایر قسمت‌ها مانند قبل باقی می‌مانند. هنوز مشخص نیست این ویژگی در چه تاریخی در اختیار همه کاربران قرار می‌گیرد. این احتمال وجود دارد که این ویژگی به نسخه موبایل هم اضافه شود.

 

در حال حاضر مشخص نیست که گوگل این ویژگی جدید را در چه زمانی و برای چه کاربرانی قرار خواهد گرفت. اما انتظار می رود این قابلیت در ماه های آینده برای بسیاری از کاربران در حال گسترش باشد. سیستم عامل های ویندوز 10 و مک نیز از تم های تاریک استفاده می کنند و کروم نیز از تم تاریک برای برخی از وب سایت ها پشتیبانی می کند. وب سایت هایی با تم تاریک می توانند از خستگی چشم های کاربران در شب جلوگیری کند.

اما بسیاری از کاربران معتقد هستند این قابلیت برای موبایل نیز مورد نیاز می باشد، چون بسیاری از کاربران با استفاده از موبایل خود در گوگل جستجو می کنند. اما گوگل در حال حاضر فقط وب سایت یوتیوب را به قابلیت حالت تاریک مجهز کرده است و دیگر سرویس های خود از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند. کاربران در جیمیل نیز می توانند با اضافه کردن پوسته ای تاریک رنگ تم آن را تغییر دهند اما این کار باعث نمی شود که جیمیل به طور کلی به حالت تاریک مجهز شود.

منبع engadget

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست