شرکت امریکایی کوالکام سرمایه گذاری بسیار زیادی را روی تراشه های 5G کرده است و اکنون این تراشه ها سوددهی زیادی را برای این شرکت داشته اند. شرکت های سازنده این تراشه ها در سن دیگو گزارش های مالی خود که مربوط به سه ماهه منتهی به 27 سپتامبر می شود را منتشر کرده اند که نشان می دهد سود و میزان فروش این شرکت در مقایسه با سال گذشته افزایش خوبی را داشته است. این شرکت دلایل خاصی را برای افزایش درآمدهای خود عنوان نکرده است اما خبرگزاری رویترز نشان می دهد، اپل با خرید پردازنده های 5G این شرکت کمک بسیاری در موفقیت کوالکام داشته است.

درآمد این شرکت در بخش فروش تراشه 4.97 میلیارد دلار بوده است که بسیاری از کارشناسان پیش بینی کرده بودند که درآمدهای کوالکام  4.59 میلیارد خواهد بود. مدیر اجرایی کوالکام ، استیو مولنکوف، اعلام کرد که مشارکت مشتریان جدید بسیار کم بوده است، بیشتر درآمدهای کوالکام از همکاری هایی بوده است که از قبل ایجاد شده است. کوالکام اعلام کرد که در سه ماهه منتهی به ماه دسامبر حدود 162 میلیون پردازنده با قابلیت ارسال اطلاعات به صورت بی سیم را به بازار ارائه کرده است.

تحلیلگران انتظار دارند که درآمدهای کوالکام در سه ماهه ی آخر سال 2020 افزایش درآمد داشته باشد، تحلیلگران 5.71 میلیارد دلار را پیش بینی می کنند. این در حالی است که خود کوالکام انتظار دارد درآمد بیشتری را از پیش بینی ها کسب کند، کوالکام پیش بینی کرده است حدود 6.2 تا 6.8 میلیارد دلار درآمد کسب خواهد کرد. پیش بینی می شود کوالکام تا پایان سال 2020 نزدیک به 175 تا 225 میلیون پردازنده 5G راهی بازار خواهد کرد. همچنین انتظار می رود تولید تراشه های 5G این شرکت در سال 2021 به 500 میلیون برسد. مولنکف همچنین اعلام کرد که کوالکام درخواست مجوزهای تحویل تراشه های تولید شده را به هواوی دریافت کند، اما دولت ایالات متحده هنوز پاسخی به این درخواست نداده است.

منبع gsmarena

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست