بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که شرکت کوالکام از ممنوعیت تجاری ایالات متحده آمریکا بر علیه شرکت هواوی بسیار خوشحال است، اما به نظر می رسد این پیش بینی ها درست نبوده اند. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، شرکت کوالکام در حال مذاکره با دولت امریکا برای حذف محدودیت ها و اجازه فروش پردازنده های اسنپدارگون به شرکت چینی هواوی می باشد. شرکت کوالکام اعلام کرد: تحریم های ایالات متحده آمریکا مانع از دستیابی هواوی به پردازنده های مورد نیاز خود نمی شود، فقط این تحریم ها باعث می شود میلیاردها دلار از درآمد فروش پردازنده های اسنپدراگون کاهش یافته و در جیب شرکت های خارجی مانند مدیاتک و سامسونگ می رود. کوالکام معتقد است، برداشتن تحریم های شرکت هواوی، به شرکت های امریکایی کمک می کند که در رقابت با شرکت های خارجی باقی بمانند و سهم خود را از تراشه های جهانی بازار از دست ندهند.

کوالکام در ادامه بیانیه ی خود اعلام کرد، اگر ما نتوانیم تراشه های خود را به شرکت هواوی بفروشیم، در آینده میزان سهم تولید کنندگان پردازنده های 5G تغییر خواهد کرد. شرکت کوالکام همیشه آمادگی خود را برای تجارت با شرکت هواوی اعلام کرده است. مدیرعامل این شرکت در ارائه آخرین گزارش مالی اعلام کرد: کوالکام در تلاش است تا پردازنده های خود را به تمامی شرکت های سازنده گوشی های هوشمند از جمله هواوی بفروشد.

اما تعدادی از شرکت های امریکایی موفق به دریافت مجوز فروش محصولات خود به هواوی شده اند از جمله شرکت های اینتل، میکرون و Xikinx می باشند. شرکت کوالکام نیز در تلاش است در میان این شرکت ها قراربگیرد و مجوز فروش محصولات خود را به این شرکت بگیرد. فروش گوشی های هوشمند مهم ترین بخش تجارت شرکت هواوی می باشد و در نیمه اول سال جاری میلادی موفق شد به برترین تولید کننده گوشی هوشمند تبدیل شود. با این حال شرکت گوگل نمی تواند با شرکت هواوی همکاری داشته باشد.

منبع engadget

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست