گوگل از بخش سخت افزار می تواند 20میلیارد دلار تا سال 2021 درآمد کسب کند

اسپیکر گوگل

شرکت آلفابت (شرکت مادر گوگل) , در حال حاضر یک شرکت تبلیغاتی است و درآمد اصلی این شرکت از طریق تبلیغات بدست می آید ‌. بر اساس گزارش RBC ، آلفابت با تلاش های زیاد خود توانسته است در زمینه تولید و عرضه سخت افزار به موفقیت های خوبی دست یابد ، این شرکت در بخش سخت افزار در سال ۲۰۱۹ میلادی رشد آهسته ای خواهد داشت .

یکی از تحلیلگران سازمان RBC به نام مارک مهینی ، در یادداشت خود نوشت : خط تولید محصولات شرکت آلفابت که شامل اسپیکرهای هوشمند سری Home , دستگاه ها و یا گجت های کروم کست ، دوربین های Nest ، ترموستات ها و گوشی های هوشمند پیکسل می شوند , موفقیت های بسیاری کسب کرده است و در حال افزایش اعتبار تجاری می باشد .

در گزارش های درآمد ، آلفابت گزارش و اطلاعات فروش خود در بخش سخت افزار را به صورت مستقل ارائه نکرد .آلفابت این بخش را در زیر مجموعه درآمدهای دیگر محسوب کرده است که شامل درآمد در بخش های سرویس ابری و درآمد در بخش پلی استور یا فروشگاه اپلیکیشن گوگل می شود .در گزارش مالی آلفابت که مربوط به سه ماه سوم سال ۲۰۱۸ بود ، درآمد آلفابت از دیگر بخش ها ۱۴ درصد بود و درآمد ۸۵ درصدی این شرکت از بخش تبلیغات بود .

RBC در گزارش خود عنوان کرد که موفقیت های گوگل در بخش سخت افزار ، از جمله محبوبیت اسپیکرهای هوشمند و استقبال فوق العاده از گوشی های رده بالا و گران قیمت پیکسل ، منجر به افزایش درآمد و سوددهی در این بخش خواهد شد .طبق بررسی های سازمان RBC در سال 2018 ،درآمد گوکل در بخش سخت افزار به میزان 8.8 میلیارد دلار بوده است که از این میزان مبلغ 3 میلیارد دلار به آلفابت تعلق دارد . در ادامه پیش بینی RBC آمده است که در سال 2019 درآمد آلفابت از بخش سخت افزار به میزان 19.6 میلیارد دلار خواهد رسید و سود خالص 6.1 میلیارد دلاری را در پی خواهد داشت .

بر اساس آمار منتشر شده از RBC ، حدود 43 میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند Google Home در ایالات متحده امریکا به فروش رفته است و 9 میلیون دستگاه دیگر در بازارهای جهانی به فروش رفته است . هرچند بر اساس پیش بینی مهینی کارشناس RBC سود گوگل در بخش سخت افزار رشد خواهد داشت ، ولی ارزش واقعی سخت افزار گوگل زمانی مشخص مشخص خواهد شد که با ایجاد یک پلتفرم سخت افزاری برای توسعه و به کار انداختن امکانات هوش مصنوعی ، تا به طریق درآمد بیشتری را از تبلیغات کسب کند .

منبع cnbc

نمایندگی

, ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست