بارگذاری تنبل صفحات سایت

افزایش ترافیک وب کاربران تلفن های همراه و دیگر دستگاه ها در سراسر جهان با قابلیت اتصال محدود، سرعت بارگذاری وب سایت ها را کاهش داده است و شرکت ها و توسعه دهندگان را به سمت بهینه سازی سریع سرعت بارگذاری صفحات وب سایت ها سوق داده است. به طور سنتی، زمانی که وارد وب سایت ها می شوید، تمام محتوای موجود را بارگذاری و نمایش می دهد که شامل تصاویر، نمادها، GIF ها، نمادها، ایکریپت ها می باشند. بارگذاری تمامی موارد ذکر شده طبیعتا نمایش وب سایت را کندتر می کند، به خصوص برای کاربرانی که سرعت اینترنت بسیار کندی را دارند.

گوگل مدتی است که سعی در رفع این مشکل را دارد. درست در سال گذشته، غول جستجوی اینترنتی افزونه ی بارگذاری تنبل (lazy-loading ) تصاویر را به نسخه 76 گوگل کروم اضافه کرد. گوگل قصد دارد همین قابلیت را برای iframe ها اضافه کند.

افزونه بارگذاری تنبل فقط محتویات درخواستی کاربران را نمایش می دهد، تا زمانی که کاربر صفحه وب سایت را پیمایش (اسکرول) نکند، این افزونه محتوای وب سایت را بارگذاری و نمایش نمی دهد. محتوای وب سایت ها سرعت اولیه بارگذاری سایت ها را کاهش می دهند.

همانطور که گفته شد، افزونه بارگذاری تنبل تصاویر از سال گذشتع به مرورگر کروم اضافه شده است، اما اکنون توسعه دهندگان می توانند این افزونه را نیز در آی فریم ها (iframes) نیز استفاده کنند. برای اجرای این افزونه در سایت خود، تنها کاری که باید انجام دهید اضافه کردن تکه کد loading=”lazy” به تصاویر و عناصر سایت می باشد.

مرورگرهایی مانند فایرفاکس و سافاری از مدت ها پیش ویژگی بارگذاری تنبل را به صورت بومی اجرا کرده اند. اما در مورد iframes، آن ها هنوز در تلاشند تا چند اشکال را برطرف کنند. گوگل اعلام کرد که مرورگر کروم در سیستم عامل اندروید در حالت Lite Mode به طور خودکار از این افزونه استفاده می کند و تصاویر و کدهای iframe را به صورت تنبل بارگذاری می کند.

اما در کمال تعجب، تیم توسعه کروم این افزونه را روی ویدئوهای وب سایت یوتیب ( که مبتنی بر کدهای iframe است) آزمایش کرده اند که نشان داد سرعت بارگذاری صفحات وب را به صورت چشم گیری تحت تاثیر قرار می دهد، تیم توسعه دهندگان کروم دریافتند که صفحات وب سایت حدودا 10 ثانیه زودتر در موبایل بارگذاری می شوند. نیازی به گفتن نیست، افزونه بارگذاری تنبل مزایای بسیاری نسبت به روش سنتی بارگذاری کل مطالب صفحات وب سایت ها دارد و سرعت لود شدن صفحات را افزایش می دهد.

منبع xda-developers

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست