استفاده دوبرابری از زبان سوئیفت در iOS 13

استفاده از زبان برنامه نویسی سوئیفت در iOS 13

استفاده دوبرابری از زبان سوئیفت در iOS 13

اپل زبان برنامه نویسی سوئیفت (Swift) را در رویداد توسعه دهندگان WWDC در سال 2014 به عنوان زبان آینده برنامه نویسی روی سیستم عامل های اپل معرفی کرد. از آن زمان، توسعه دهندگان شخص ثالث این زبان برنامه نویسی را گسترش داده و در اپلیکیشن های خود استفاده کرده اند. اما خود سیستم عامل iOS هنوز هم با زبان برنامه نویسی Objective-C نوشته شده است.

اما اپل دلایل مختلفی در مورد استفاده از این زبان در سیستم عامل iOS دارند. اول از همه، اپل سیستم عامل خود را با استفاده از کدهای سیستمی Objective-C نوشته است که عملکرد بسیار خوبی دارد، بنابراین دلیلی برای بازنویسی مجدد آن با زبان دیگری نمی باشد که باعث بروز برخی از مشکلات شود. دوم اینکه، تازمانی که سوئیفت 5 ثبات را در ABI نداشته باشد و سوئیفت 5.1 توانست پایداری ماژول را ارائه کند، هر دو ویژگی ای که به آن اشاره شد، استفاده از زبان برنامه نویسی سوئیفت مناسب نبود.

با این حال،توسعه دهنده ای با نام الکساندر کولوچی، از زمانی که iOS9 معرفی شد کدهای استفاده شده از سوئیفت را در این سیستم عامل پیگیری کرده است. آخرین گزارش های وی نشان می دهد که در سیستم عامل iOS 9 فقط از یک کد باینری استفاده شده است ولی در سیستم عامل iOS 13 از 141 کد باینری در زبان برنامه نویسی سوئیفت وجود دارد. همچنین نسبت به نسخه قبلی یعنی iOS 12 کدهای باینری تقریبا دو برابر شده است.

با این حال بیشترین استفاده از زبان برنامه نویسی سوئیفت در iOS 13 در ویژگی های جدیدی مانند Find My، Sidecar و Reminders خواهد بود. برنامه های دیگری که از سوئیفت استفاده می کنند شامل، Bools، Health و Shortcuts هستند. همچنین برخی از سرویس ها مانند Deamon که برای همگام سازی دستگاه هایی مانند ایرپاد و هوم پاد از زبان سوئیفت استفاده شده است.

منبع 9to5mac

نمایندگی

, ,

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست