افزایش چشمگیر محبوبیت زبان برنامه نویسی پایتون

زبان برنامه نویسی پایتون pythonاگر برنامه نویس هستید مطمئنا در محل کار خود بطور ناگهانی به مشکلات زیادی برخورد کرده اید . در آن زمان چه کار می کنید ؟ شاید از یکی از همکارانتان در شرکت درخواست کمک می کنید و یا خودتان با فکر کردن زیاد مشکل را حل می کنید . در حال حاضر ، 10 سال است که برنامه نویسان راه حل بهتری را یافته اند . کمتر کسی میان برنامه نویسان پیدا می شود که نام استک اوورفلو ( Stack Overflow ) به گوشش نخورده باشد . این وب سایت محیطی است برای پرسش و پاسخ میان برنامه نویسان تا مشکلات و یا ایده های خود را مطرح می کنند . وب سایت استک اوورفلو در ماه گذشته دهمین سالگرد تاسیسش را جشن گرفت . این وب سایت رتبه 65 رنکینگ الکسا را در میان پربازدید ترین وب سایت های جهان در اختیار دارد .

این وب سایت حتی از وب سایت خبری نیویورک تایمز نیز محبوب تر است .در استک اوورفلو ، بیش از 16 میلیون سوال ارسال شده است و این سوالات 25 میلیون پاسخ دریافت کرده اند ( هر سوال ممکن است چندین پاسخ مختلف دریافت کند) . است اوورفلو اعلام کرده است که این مطلب بیش از 12 میلیارد بازدید رایگان از سایت داشته است .

استک اوور فلو به عنوان یک منبع ، همانند توییتر و ردیت( Reddit )  از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و حتی به عنوان یک شرکت فعالیت می کند  .بر اساس گزارش PitchBook ، استک اوورفلو  در مالکیت بخشی از شرکت استک اکسچنج ( Stack Exchange ) قرار دارد . این شرکت از سایت استک اوورفلو در زمینه پرسش و پاسخ استفاده می کند . بر اساس تحقیقات شرکت پیچ بوک ، شرکت اکسچنج در سال 2015 ، ارزشی بالغ بر 460 میلیون دلار دارد .

این شرکت هزینه های خود را از طریق تبلیغات و همچنین آگهی های استخدامی را از این وب سایت تامین می کند . نقش این وب سایت به عنوان یک منبع برای برنامه نویسان ، باعث شده است تا این وب سایت به عنوان یکی از بهترین محیط های بررسی ترندهای برنامه نویسی و حل مشکلات باشد . برای ارسال سوال در Stack Overflow کافی است در این وبسیات ابتدا یک اکانت بسازید و در دسته بندی های سوالات گروهی که مربوط به سوالتان می شوند را انتخاب کنید . این دسته بندی سوالات ،به دیگر برنامه نویسان کمک می کند تا پاسخ سوالی که ممکن است برای آن ها مفید باشد راپیدا کنند . به عنوان مثال ، اگر کاربری سوالی در مورد زبان برنامه نویسی جاوا (Java) داشته باشد باید سوال خود را در گروه جاوا مطرح کند .

در اینجا نگاهی به نمودار زبان های برنامه نویسی مورد علاقه کاربران می کنیم ، با توجه به این نمودار ، زبان برنامه نویسی پایتون صعود خوبی داشته است ; سوالات کاربران زبان برنامه نویسی پایتون تا سال 2012 فقط 4 درصد بوده است . در سال 2018 بیش از 10 درصد سوالات مربوط به پایتون بوده است  .اما این نمودار نشان می دهد در سال 2019 بیش تر سوالات مطرح شده در مورد زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت بوده است . این زبان برنامه نویسی بیشتر در توسعه وب سایت های مدرن کاربرد دارد .

استک اوورفلو stackoverflow

محبوبیت زبان برنامه نویسی پایتون در حال افزایش است ، زیرا هم ساده است و  هم خیلی انعطاف پذیر . از این زبان برنامه نویسی می توانید در توسعه وب سایت ، نوشتن اسکریپت برای خودکار کردن وظایف و همچنین تحلیل داده ها استفاده کنید . در حال حاضر زبان برنامه نویسی پایتون مهم ترین ابزار اصلی برای علوم داده می باشد ، بخش مهمی از علوم کامپیوتر می باشد .

همانطور که می دانید ، شرکت های قدرتمند و در حال پیشرفت روی تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین تمرکز ویژه ای دارند و همین باعث شده است تقاضای برنامه نویس پایتون افزایش یابد و موقعیت های شغلی بسیاری در این زمینه ایجاد شود . تاثیر علوم داده به وضوح از طریق پرسش های کاربران در وب سایت استک اوورفلو مشهود است .سوالاتی که مربوط به دنبال ابزارهایی برای آسان کردن ریاضیات بسیار پیچیده در پایتون مانند  (NumPy و Pandas ) و ابزاری مناسب برای تصویر سازی (Matplotlib) ، یادگیری ماشین (TensorFlow)از سال 2012 در این وب سایت بسیار زیاد شده است .

منبع qz

نمایندگی

, , , , , ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست