امریکا کره شمالی را مسئول باج افزار WannaCry می داند

در چند وقت اخیر باج افزارهای زیادی کاربران را تهدید کرده است ، امروز در مورد یکی از معروف ترین باج افزارها میخواهیم صحبت کنیم . باج افزار WannaCry را در خاطر دارید ؟  بیانیه ای از سوی کشور ایالت متحده برای این باج افزار منتشر شده است . این باج افزار که در اوایل سال 2017 سیستم عامل های ویندوز را مورد هدف خود قرار داده بود و خسارت ها و خرابی های بسیار بزرگی را در سرتاسر کشور امریکا از جمله بیمارستان ها و سازمان های مهم و حیاتی دیگر را مورد هدف خود قرار داد . در حال حاضر ، دست ها و مغزهای پشت پرده ی باج افزار WannaCry   مشخص شده اند . کشور امریکا در حال حاضر انگشت اتهام خود را به سمت کشور کره شمالی گرفته است .

باج افزار WannaCry  مانند دیگر باج افزارها به فایل های کاربران آسیب می رساند ، این باج افزار فایل های کاربر را رمز نگاری می کند  و برای گرفتن منافع خود آن هارا تا معامله خود بصورت رمزنگاری شده نگهرداری میکرد . اما مسئله ای که باج افزار WannaCry  را مخرب ترین باج افزار معرفی کرد میزان برد این باج افزار است ، این باج افزار میتواند در سرتاسر دنیا در هر شهری نفوذ کند و خسارت های خود را به کاربر اعمال کند ولی هدف بخصوص این باج افزار کشور امریکا بوده است . اما خبر بد این بود که این باج افزار پس از دریافت باج خود فایل ها را از حالت رمزنگاری شده خارج نمیکرد و در اختیار کاربران قرار نمی داد.

توماس بوسرت ، معاون سازمان امنیتی رئیس جمهور در کشور امریکا ، این حمله باج افزاری را یک حمله ضعیف ، بزدلانه ، پرهزینه ، بی دقت و بیشتر از همه تهدید کننده ی زندگی انسان ها توصیف کرد . این درحالی است که اغلب باج افزار ها فقط برای خوش گذرانی افرادی را برای هدف های خود انتخاب می کردند ، ولی باج افزار WannaCry  بدون توجه به مشکلات بزرگی که می تواند به وجود بیاورد به سازمان های دولتی اعم از بیمارستان ها که مهم ترین مسائل حیاتی هستند آسیب رسانده است . آقای بوسرت در ادامه توضیح داد که این باج افزار چگونه می تواند به طور غیر مستقیم به زندگی حیاتی آسیب های جدی ای وارد کند و شدت این اتهامات را چندین برابر کرد .

طبیعتآ دولت امریکا از این موضوع سرگرم نشده است ، اما بوسرت عنوان کرد که این اتهامات کمتر نمی شوند . متحدان کشور امریکا از جمله کشور بریتانیا نیز کره شمالی را مسئول این خرابی ها می داند . اما هنوز مشخص نیست که امریکا برای این اقدامات برعلیه کشور کره شمالی چه تصمیمات و تحریم هایی اتخاذ خواهد کرد ، اما قطعا کشور کره شمالی نیز برای این اتهامات واکنش های خود را نشان خواهد داد . امیدواریم اقدامات کره شمالی در جواب این اتهامات اقدامات لفظی را اعمال کند .

بوسرت معاون سازمان امنیتی این ادعارا به عنوان یکی از رشته های امنیتی از اقدامات دولت ترامپ است که برای امنیت کشور امریکا برای مجازات به کسانی است که می خواهند به کشور امریکا صدمه ای وارد کنند . ظاهرا رئیس جمهور امریکا به تازگی قانون منع استفاده از آنتی ویروس کسپراسکای را در دولت امریکا منع کرده است . ظاهرا امریکا شرکت کسپراسکای را مسئول دادن اطلاعات امنیتی به کشور روسیه متهم کرده است ، شرکت امنیتی کسپر اسکای در جواب این اقدام شکایتی را آماده کرده است تا ارائه کند .

منبع slashgear

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست