اپل از فیس آی دی در تمام گوشی های سال ۲۰۱۸ استفاده می کند

طبق گزارشی که از لوپ ونچر و جین مانستر بدست آمده است ، فینیسار دومین تولید کننده قطعات شرکت اپل است ، این شرکت مسئول تامین قطعه VCSEL است ، این قطعه در فیس آی دی گوشی های آیفون کاربرد دارد . این شرکت در روز گذشته اعلام کرد به تازگی مکانی به وسعت ۷۰۰۰۰۰ هزار فوت معادل ۶۵ هزار متر مربع را خریداری کرده است و قرار است تا سال نیمه ی دوم سال ۲۰۱۸ رسما فعالیت خود را آغاز کند و گفته می شود این شرکت قطعات بیشتری را برای شرکت اپل تولید خواهد کرد .

طبق گزارش بدست آمده از شرکت مانستر ، قرار است تا پایان سال ۲۰۱۸ فیس آی دی و TrueDepth را برای تمام مدل های آیفون به کار برده شود .

شرکت اپل از قطعه ی VCSEL برای قدرتمند ساختن دوربین TrueDepth در گوشی آیفون ۱۰ استفاده می کند . در واقع قطعه ی VCSEL به عنوان نوعی ماژول نوری استفاده می شود و اجزای ساختاری این قطعه از نقطه هایی مانند پروژکتورهای که به عنوان دستگاه هایی درمدل سازی  سه بعدی  شرکت اپل است شامل نورهایی از مادون قرمز و دوربین های رنگی مادون قرمز است که کمک بسیار زیادی در تشخیص چهره های کاربران در محیط های کم نور و تاریک می کند .

شرکت فینیسار گزارش درآمد سه ماهه ی ابتدایی سال جاری را میلیونی عنوان کرده است ، اما پیش بینی هایی که انجام شده است نشان می دهد این شرکت می تواند  در آغاز هر سه ماه میتواند درآمدی بالغ بر بیش از ده میلیون  دلار را تجربه کند . طبق پیش بینی تحلیلگران این شرکت می تواند با تولید قطعه ی VCSEL برای تمام گوشی های آیفون به درآمدی بالغ بر ۳۰ میلیون دلار برسد . اما مقایسه این شرکت با دیگر تامین کننده ی قطعات اپل که بزرگترین تامین کننده اپل است ، شرکت لومنتوم با تامین قطعه ی VCSEL  در آمدی بالغ بر ۴۰ میلیون دلار را تا ماه سپتامبر بدست آورده است .

مانستر معتقد است طبق اطلاعیه های فینیسار ، این شرکت توانسته است گواهی های شرکت اپل را دریافت کند و این بدان معناست که این شرکت در سال آینده محموله ی بزرگی را به اپل ارسال خواهد کرد . با افزایش تولید قطعه ی VCSEL نه تنها در تمام گوشی های نسل جدید اپل استفاده می شود بلکه باعث می شود در تولید دوربین TrueDepth آیفون ۱۰ دیگر محدودیتی وجود نداشته باشد .

با توجه به پیش بینی های مانستر که از تحلیل های KGI مینگ چی کو بدست آمده است ، این تحلیلگر عنوان کرده بود که شرکت اپل در سال ۲۰۱۸ از فیس آی دی به جای تاچ آی دی استفاده خواهد کرد . آقای  مینگ چی کو معتقد است شرکت اپل در سال ۲۰۱۸ از سه محصول جدید از جمله نسخه بروز شده ی آیفون ۱۰ و یک نسخه با صفحه نمایش بزرگ ۶.۵ اینچی OLED و همچنین از مدل دیگری با صفحه نمایش ۶.۱  اینچی LCD با توجه به قدرت خریداری کاربران در قیمت های مختلف ارائه خواهد داد.

منبع appleinsider

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست