اپل در سال 2021 آیفون بدون درگاه معرفی می کند

در هفته ی گذشته، تحلیلگران J.P. Morgan چند پیش بینی در مورد نقشه راه شرکت اپل و احتمال تغییر برنامه معرفی دوسالانه را منتشر کردند. تحلیلگر نام آشنای محصولات اپل یعنی مینگ چی کو ، پیش بینی های مشابه گزارش قبلی را به همراه پیش بینی های جدید در باره گوشی جدید آیفون SE 2 و آیفون پرچمدار و بدون درگاه lightning ارائه کرده است.

البته تا سال 2021 اپل چنین مدلی را معرفی نخواهد کرد، اما احتمال حذف پورت لایتنینگ باعث می شود «یک تجربه کاملا بی سیم» ایجاد شود. گفته می شود که اپل ممکن است در سال 2021 پورت لایتنینگ را تنها برای مدل پرچمدار حذف کند.

مدتها شایعه ای منتشر شده بود که اپل ممکن است همانطور که در مک بوک و آی پد انجام داده بود، پورت لایتنینگ را با USB-C جایگزین کند، اما به نظر می رسد اپل ترجیح می دهد قبل از تعویض درگاه فعلی با USB-C ، درگاه را به صورت کلی حذف کند.

کو برای سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی می‌کند پنج مدل آیفون ازجمله آیفون پرچم‌دار ۶/۷ اینچی و دو آیفون ۶/۵ اینچی (یکی رده‌بالا و دیگری پایین‌رده) و آیفون ۵/۴ اینچی پایه معرفی شوند که هرکدام از آن‌ها می‌توانند از Sub-6GHz یا mmWave 5G پشتیبانی کنند. همچنین، کو انتظار دارد اوایل سال ۲۰۲۰ آیفون SE جدید به بازار عرضه شود. این گوشی احتمالا از صفحه‌نمایش ۴/۷ اینچی و طراحی آیفون ۸ و با مشخصات به‌روز‌شده و دوربین تکی بهره‌مند خواهد داد.

کو در ادامه پیش بینی های خود می گوید که احتمالا یک مدل دیگری از آیفون SE در سال 2021 معرفی خواهد شد و طور غیر رسمی با عنوان ( آیفون SE 2 پلاس) معرفی شود. این دستگاه دارای یک صفحه نمایش فول سایز 5.5 انچی یا 6.1 اینچی و بدون دکمه Home خواهد بود. چنین آیفونی از قابلیت فیس آیدی استفاده نمی کند ولی از حسگر تاچ آیدی تعبیه شده در دکمه پاور دستگاه استفاده می کند.

با این حال این خبر خوبی است که در سال آینده 5 آیفون جدید راهی بازار خواهند شد، البته بسیاری از کاربران با حذف پورت از آیفون تعجب خواهند کرد ولی باید منتظر بمانیم تا ببینیم حذف پورت از آیفون چقدر کاربردی خواهد بود. دیگر اتصال فیزیکی هدفون در آیفون امکان پذیر نخواهد بود و بسته به کاربرد آن، استفاده از دستگاه هنگام شارژ نیز دشواری های خودش را دارد، چون شارژ بی سیم برای حمل و نقل و مسافرت مناسب نخواهد بود.

اما پیش از این یک گوشی مفهومی Meixu Zero را دیده ایم که نه از پورت و نه دکمه و حتی اسلات سیم کارت ندارد. با این حال، اگر اپل تصمیم به ساخت آیفون بدون درگاه بگیرد، امیدواریم دلیل خوبی برای این شجاعت خود ارائه دهد.

منبع gsmarena

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست