اپ استور 93 درصد درآمد بیشتری نسبت به گوگل پلی دارد

فروشگاه اپلیکیشن اپ استور و گوگل استور

همیشه فاصله ای بین میزان فروش اپ استور App Store و گوگل پلی Google Play  وجود دارد . اما در سه ماهه سوم سال 2018 ، این فاصله بطور قابل ملاخظه ای افزایش یافته است . طبق گزارش جدیدی که از سنسور تاور منتشر شده است ، فروشگاه اپلیکیشن اپل در سه ماهه ی اخیر ، تقریبا 93 درصد بیشتر فروشگاه اپلیکیشن گوگل درامد کسب کرده است . این بزرگترین اختلاف درامد از سال 2014 می باشد که سنسور تاور از داده های این دو شرکت بدست آورده است .

در ادامه گزارش آمده است که ، اپل 66 درصد از درامد 18.2 میلیارد دلاری حاصل از فروش اپلیکیشن های خود در اپ استور را در سه ماهه سوم سال جاری بدست آورده است . اپل در سه ماهه چهارم سال جاری 12 میلیارد دلار درامد کسب کرده است که 23 درصد بیشتر از درامد  9.7 میلیاردی که در مدت زمان مشابه سال گذشته بدست آورده است .در همین حال ، شرکت گوگل در سه ماهه سوم سال جاری 6.2 میلیارد دلار درآمد حاصل از فروش اپلیکیشن در گوگل پلی کسب کرده است که در مقایسه با سال گذشته که 5.1 میلیارد دلار درامد داشته است 21.5 درصد افزایش داشته است .

بر اساس گزارش های که سنسور تاور در قالب نمودار نمایش می دهد ، اپلیکیشن های سابسکریپشن کمک زیادی به رشد درامد این دو شرکت کرده اند . نتفیلیکس (Netflix) همچنان به  عنوان یک برنامه ی غیر بازی برای سومین سال متوالی در صدر پردرامد ترین شرکت ها قرار دارد . این در حالی است که 243.7 میلیون دلار درامد نتفلیکس از مجموع هر دو فروشگاه اپ استور و گوگل پلی بدست آمده است . بر همین اساس اپلیکیشن های تیندر (Tinder) و تنسنت (Tencent) به ترتیب رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند .

فروش اپلیکیشن

درامدهای بدست آمده از بازی های موبایل نیز در رشد این درامد نقش بسزایی داشته است ، در طول سه ماهه سوم سال جاری درامد حاصل از بازی های موبایل 14.9 درصد رشد داشته است و به 13.8 میلیارد دلار رسیده است . در واقع ، در سه ماهه چهارم سال جاری درامد 8.5 میلیارد دلاری از اپ استور و درامد 5.1 میلیارد دلاری از فروشگاه گوگل پلی بدست آمده است .

با این وجود ، بر اساس افزایش تعداد دانلود اپلیکیشن ، شرکت گوگل درامد خود را مدیون گوشی های اندرویدی ارزان قیمت است که در سرتاسر دنیا به فروش می رسد . نصب اپلیکیشن ها 10.9 درصد در هر دو فروشگاه افزایش داشته است که درامد حاصل از آن 27.1 میلیارد دلار بوده است که این میزان درامد در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته 24.4 درصد افزایش داشته است .

رتبه بندی اپلیکیشن هایی که بیشترین دانلود را در سه ماهه سوم سال جاری داشته اند تغییرات زیادی داشته است . به لطف ادغام شرکت چینی Short-Video Bytedance با اپلیکیشن موزیکال لی در این بازه زمانی بوده است .نتیجه این ادغام اپلیکیشن Tiktok است که در لیست اپلیکیشن هایی که بیشترین دانلود را داشته اند رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است . دز این رتبه بندی به میزان 15 درصد نسبت به سال گذشته و 440 درصد نسبت به سال های قبل افزایش داشته است . در این رتبه بندی اپلیکیشن اینستاگرام (Instagram) رتبه پنجم این لیست و برنامه اسنپ چت (Snapchat) در رتبه دهم قرار گرفته است .

برترین دانلود های اپلیکیشن

منبع techcrunch

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست