ایلان ماسک در روز گذشته توانست جایگاه مارک زاکربرگ بنیانگذار شرکت فیس تصاحب کند و به سومین فرد ثروتمند جهان تبدیل شود. سهام شرکت تسلا پس از افزایش مجدد ارزش خود به روند صعودی خود ادامه داد. بر اساس آمارهای منتشر شده، ایلان ماسک در حال حاضر با ثروتی در حدود 115.4 میلیارد دلار در مقایسه با ثروت 110.8 میلیارد دلاری مارک زاکربرگ به سومین فرد ثروتمند جهان تبدیل شده است.

همچنین در روز دوشنبه،مک کنزی اسکات همسر سابق جف بزوس، توانست جایگاه ثروتمند ترین زن جهان را از فرانسوا بتنکورت میرز، بزرگترین شرکت تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی را تصاحب کند. اسکات مکنزی 50 ساله که پس از جدا شدن از جف بزوس 4 درصد از سهام شرکت آمازون را دریافت کرد که هم اکنون ارزش سهام وی 66.4 میلیارد دلار ارزش دارد.

ایلان ماسک 49 ساله توانست ثروت خود را در زمانی که شیوع ویروس کرونا به کسب و کارهای بزرگی آسیب بسیاری رسانده است. در حال حاضر سهام تسلا تقریبا در طول سال جاری 500 درصد رشد داشته است. با این حال سهام شرکت های آمازون و تسلا با افزایش خوبی که داشته اند، سهام داران این دو غول فناوری را ثروتمند تر از گذشته کنند. اما شرکت تسلا برای موفقیت های کسب شده در طول سال جاری، بسته پاداش فوق العاده ای را به مدیر عامل خود یعنی ایلان ماسک اهدا خواهد کرد، این بزرگارین پاداشی است که یک مدیر دریافت کرده است. در صورتی که تمام اهداف شرکت تسلا برآورده شود، مدیر عامل این شرکت 50 میلارد دلار را دریافت خواهد کرد.

در حال حاضر ارزش سهام تسلا 464 میلیارد دلار می باشد و از ارزش خرده فورشی معروف آمریکایی والمرت نیز عبور کرده است. در هفته گذشته ایلان ماسک با افزایش سهام خود به جمع ثروتمند ترین افراد دنیا از جمله بیل گیتس، مارک زاکربرگ و جف بزوس بپیوندد.

افزایش نا عادلانه درآمد شرکت های تسلا و آمازون صدای بسیاری از سیاستمداران امریکایی را درآورده است. سناتور آمریکایی برنی سندرز در ماه جاری میلادی قوانینی را برای کسب مالیات بیشتر از افرادی کرد که در طول شیوع ویروس کرونا ثروت خود را افزایش داده اند وضع کرد.

منبع finance.yaho

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست