اینتل بازار تراشه های 5G را ترک کرد

مودم های 5G اینتل

اینتل در روز گذشته اعلام کرد که بازار تراشه های 5G موبایل های هوشمند را ترک خواهد کرد و تلاش های خود را بیشتر بر روی توسعه ی مودم های 4G , 5 برای رایانه های شخصی و دستگاه های هوشمند خانگی و همچنین زیر ساخت های 5G در تجارت های گسترده تر، متمرکز خواهد کرد. این تصمیم اینتل زمانی اعلام شد که  شرکت های اپل و کوالکام بر سر مسائلی از جمله استفاده از پتنت های کوالکام و پرداخت حق پتنت ها مربوط به استفاده از مودم های کوالکام در آیفون با هم به توافق رسیدند.

به احتمال زیاد توافق کوالکام و اپل تاثیر زیادی روی تصمیم اینتل داشته است. توافق اپل و کوالکام کاملا شگفت انگیز بود، زیرا این اتفاق زمانی رخ داد که وکلای این دو شرکت در آخرین جلسه ای دادگاه که در روز گذشته در جنوب کالیفرنیا برگزار شد تصمیم گرفتند با یکدیگر مذاکراتی داشته باشند. اما مشخص نیست اینتل چه زمانی به این تصمیم رسیده است و یا اپل را از تصمیم خود مطلع کرده است که در نهایت به توافق اپل و کوالکام ختم شد. در هر صورت اینتل در مورد این موضوع اظهار نظر نکرده است. با این حال اینتل تجارت تراشه های 5G را به کوالکام واگذار کرده است.

باب سوان مدیر عامل شرکت اینتل در بیانیه ای اعلام کرد: ما در مورد ظرفیت ها و موقعیت های نسل پنجم شبکه ی 5G بسیار هیجان زده هستیم، اما کسب و کار مودم های گوشی های هوشمند آینده ی نا مشخصی دارد و سوددهی و درامد در این بخش روشن نیست. فناوری 5G همچنان از اولویت های استراتژیک در اینتل است و تیم ما یک نمونه ارزشمند از محصولات در این حوزه تولید کرده اند. ما در حال ارزیابی گزینه هایی برای بهبود و بهینه سازی محصولاتی هستیم که با فناوری 5G ایجاد کرده ایم.

اپل و کوالکام از توافق ناگهانی خود اطلاعاتی ارائه نکردند، اما رسانه ی نیکی در گزارش خود اشاره کرد که اپل به دلیل نگرانی های خود در مورد توانایی های اینتل برای عرضه ی مودم های 5G آیفون در سال آینده به سراغ کوالکام رفت.

منبع theverge

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست