اینتل نسل سریعتر وای فای ۸۰۲.۱۱ ax را در تراشه های خود به کار می برد

ما در حال حاضر از استاندارد ۸۰۲.۱۱ac در ارتباطات رادیویی استفاده می کنیم ، وقت آن رسیده که استاندارد ۸۰۲.۱۱ax جایگزین استاندارد قبلی شود .  گفته می شود استاندارد جدید ۴ برابر سرعت بیشتری نسبت به ۸۰۲.۱۱ac دارد ، علاوه بر سرعت بالا این استاندارد عملکرد بهتری را در زمانی که چندین دستگاه به طور همزمان متصل هستند می دهد . به عنوان مثال اتصال با هات اسپات که چندین دستگاه متصل می شوند .

شرکت اینتل بزرگترین تولید کننده تراشه های کامپیوتری اعلام آمادگی عرضه تراشه های با استاندارد ۸۰۲.۱۱ ax را خبر داد ، اما بر اساس اطلاعاتی که از سازمان اتحادیه ی WiFi بدست آمده است تا سال ۲۰۱۸ تولید انبوه تراشه های با استاندارد ax به تعویق خواهد افتاد . طبق اطلاعاتی که از شرکت L-Com بدست آمده است ، در آزمایشی که استاندارد ۸۰۲.۱۱ ax توسط شرکت هواوی در کشور چین انجام شده ، توانسته اند به کمک استاندارد ۸۰۲.۱۱ ax موفق شده اند سرعت انتقال ۱۰.۵۳ گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کنند ، این یعنی در هر ثانیه ۱.۴ گیگابایت اطلاعات را دریافت و ارسال می کند .

در حالی که مجوزهای لازم برای تولید تراشه های با استاندارد ۸۰۲.۱۱ ax از سازمان WiFi به طور رسمی صادرنشده است ، شرکت کوالکام در ماه فوریه سال گذشته اعلام کرد درحال ساخت تراشه هایی با استاندارد ارتباطی ۸۰۲.۱۲ ax خبر داد و اضافه کرد که مجوز این استاندارد در سال ۲۰۱۹ در دسترس خواهد بود .در حالی که کمپانی بزرگ اینتل هم خبر از تولید تراشه های با استاندارد ۸۰۲.۱۱ ax کرده است ، در اواخر سال ۲۰۱۹ شاهد حضور اینتل نیز در بازار خواهیم بود .

 

جالب است بدانید استاندارد ارتباطات رادیویی ۸۰۲.۱۱ ax عملکرد ۵ گیگاهرتزی را خواهد داشت ، این استاندارد با قابلیت چند خروجی و چند ورودی MIMO-OFDA استفاده خواهد کرد .

منبع pocketnow

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست