تولید باتری با آب دریا

کمبود کبالت تولید کنندگان باتری را به دنبال کشف مواد معدنی جایگزین برده است.  شرکت IBM فاش کرده است که به فناوری جدیدی برای طراحی باتری دست پیدا کرده است که از مواد معدنی استخراج شده از آب دریا به جای فلز کبالت استفاده می کند، زیرا ماده معدنی کبالت در بازار تقاضای زیادی پیدا کرده است و ما به دنبال جایگزینی برای تولید باتری های خود بودیم. این غول نرم افزاری با بخش تحقیقات مرسدس بنز، تامین کننده الکترولیت باتری Central Glass و یکی دیگر از سازندگان باتری به نام Sidus برای کمک به توسعه فناوری جدید خود همکاری های خود را آغاز کرده است.

یانگ های نا یکی از مدیران ارشد بخش نوآوری شرکت آی بی ام در مورد باتری های نسل بعدی این شرکت توضیح داد که چرا IBM به دنبال استفاده از مواد غیر سنتی برای تولید باتری های خود است، وی گفت:

بسیاری از مواد باتری از جمله فلزات سنگین مانند نیکل و کبالت خطرات زیست محیطی را به همراه داشته باشند. به عنوان مثال، کشور آفریقای مرکزی غنی از این فلزات می باشند و به دلیل استخراح بی رویه کبالت در این کشور، خطرات زیست محیطی را بیشتر کرده است.  تیم تحقیقاتی آی بی ام با استفاده از سه ماده معدنی اختصاصی جدید و متفاوت که قبلا در تولید باتری از آن ها استفاده نمی شد، فرمول شیمیایی جدیدی را برای ساخت باتری کشف کرده اند که دیگر برای ساخت باتری از فلزات سنگین و یا سایر مواد کمیاب استفاده نمی شود.

سازندگان باتری در تلاش هستند تا برای تولید باتری های لیتیوم یونی خود مصرف کبالت را کاهش دهند، زیرا انتظار می رود رشد صنعت خودروهای الکتریکی منجر به کمبود مواد معدنی شود که این معادن در کشور جمهوری دموکراتیک کنگو یافت می شود. همچنین، IBM ادعا می کند که  این فناوری جدید برای تولید باتری های آینده در مقایسه با باتری های لیتیوم یونی هزینه ساخت پایین تری دارند و در بازدهی انرژی بهتر عمل می کند.

منبع techradar

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست