کمپانی بزرگ گوگل در روز گذشته اعلام کرد که مجموعه جدیدی از ابزارهای یادگیری ماشین را با هدف کمک به بازاریابان برای ایجاد تبلیغات موثرتر ، ارائه خواهد داد . ابزار جدید گوگل در رویداد Google Marketing معرفی شد . مدیر ارشد گوگل (جری دیکسلر) در یک پست وبلاگی در مورد ابزار جدید گوگل توضیح داد که پیچیدگی رو به رشد سیستم عامل های مختلف ، به ویژه تلفن های همراه ، به مراتب فراتر از توانایی های بازاریابان و متخصصان تبلیغات اینتنتی در ایجاد توسعه و طراحی تبلیغات های خلاقانه بوده است .
ارائه تبلیغات در زمان های مناسب و همچنین با پیغام های واضح و تاثیر گذار ، تعداد زیادی تصاویر و سایر عناصر برای بکارگیری در تبلیغات خلاقانه در کنار مطالعات بسیار پیچیده و زمان بر در جهت استفاده از کلمات صحیح نیاز می باشد .
گوگل ، این غول اینترنتی چهار راه حل برای مشکلات متخصصان تبلیغات اینترنتی معرفی کرد که با استفاده از آن می توان به یادگیری ماشین اشاره کرد :
بهبود تبلیغات بر پایه ی نتایج جستجو: با استفاده از الگوریتم های طراحی شده یادگیری زبان ماشین که قادر به یکسان سازی و همچنین بهینه سازی منابع موجود می باشد ، موثر ترین تبلیغات را در هر بخش جستجو برای کاربران پیشنهاد خواهد کرد .
ارتقا و بهینه سازی تبلیغات در یوتیوب : به لطف استفاده از یادگیری ماشین میتوان تبلیغات را در یوتیوب بهینه سازی کرد و همچنین تنظیم خودکار میلغ پیشنهاد ها .
کمپین تبلیغات محلی :با استفاده از ابزار یادگیری ماشین کمپانی گوگل می توان تعداد زیادی از کاربران را برای حضور فیزیکی در فروشگاه های مدنظر ترغیب و با بهینه سازی تبلیغات در تمامی پلتفرم های گوگل .
کمپین خرید هوشمند : به لطف استفاده از الگوریتم یادگیری ماشین جهت بهینه سازی کمپین فروش ، بر اساس معیارها و اهداف انتخاب شده توسط بازاریابان .
بر اساس ادعای شرکت گوگل ، بازاریابانی که از خدمات جدید گوگل در جهت ارتقا و بهبود تبلیغات خود استفاده کرده اند ، بازدید های اینترنتی خود را ۱۵ درصد افزایش داده اند .
منبع venturebeat