بلاک چین به سرویس ابری گوگل راه پیدا می کند

کمپانی بزرگ گوگل در روز گذشته اعلام کرد با شرکت Digital Asset که در حوزه اپلیکیشن های مبتنی بر بلاک چین فعالیت دارد ، قرار داد همکاری امضا کرده اند . این مشارکت با قراردادی که شرکت گوگل چندی پیش با شرکت دیگری به نام Block Apps که در حوزه ساخت اپلیکیشن های غیر متمرکز فعالیت دارد ، اضافه خواهد شد و خبر این همکاری هفته گذشته در توییتر اعلام شد . کمپانی گوگل در قالب یک پست در وبلاگ رسمی خود اعلام کرد که کاربران سرویس ابری می توانند با استفاده از Digital Asset و Block Apps راهکارهای جدیدی برای استفاده از تکنولوژی توزیع (DLT) را تجربه خواهند کرد .

دقیقا مشخص نشده است که چگونه کاربران از این تکنولوژی استفاده خواهند کرد و یا اصلا اجازه دسترسی به اپلیکیشن ها را خواهند داشت ، جزئیات بیش تر در رابطه با این تکنولوژی در کنفرانس گوگل نکست 18 به اطلاع خواهد رسید . گوگل در ادامه توضیح داد که ادغام برنامه های مبتنی بر بلاک چین که توسط کمپانی های هایپرفابریک (Hyperledger Fabric) و اتریوم (Ethereum)  در اواخر سال جاری در سرویس ابری گوگل (Google Cloud) معرفی خواهد شد .

آقای بلایت مستر ، مدیر عامل اجرایی شرکت Digital Asset در یک پست در وبلاگ خود توضیح داد ، این مشارکت این امکان را به سازندگان می دهد تا راه حل کاملی را ارائه کنند ، به طوری که آن ها می توانند پتانسیل نوآوری های جدید را در فناوری بلاک چین داشته باشند . در مقابل دسترسی سریع به نرم افزارکه در سال 2019 ارائه خواهد شد سرویس ابری شرکت گوگل کمک می کند تا سازندگان بیشتری در سایر بخش ها در این تکنولوژی با هم در ارتباط باشند و این کار بدون همکاری شرکت گوگل انکان پذیر نمی باشد . با توجه به خبری که منتشر شده است ، تایید شده که شرکت گوگل هیچ هزینه ای را برای دسترسی به برنامه ها پرداخت نکرده است .

این اقدام گوگل نشان می دهد که این شرکت به دنبال تکنولوژی DLT  می باشد تا سرویس های ابری خود را از رقبای خود از جمله مایکروسافت آژور و سرویس وب آمازون جلو بیافتد. توجه داشته باشید سرویس ابری آمازون و مایکروسافت خدمات بیشتری را نسبت به گوگل ارائه می دهند . در ماه مارس گزارش بلومبرگ در رابطه با اینکه گوگل در حال همکاری با شرکت های فعال DLT است ، تایید می کند . اگر چه گوگل علاقه ای برای خرید Digital Asset و Block Apps از خود نشان نداده است .

همکاری گوگل با این دو شرکت ، گوگل را قادر می سازد تا به زبان های اختصاصی برنامه نویسی برای قرارداد های هوشمند دسترسی داشته باشد . با این همکاری ، گوگل قادر خواهد بود با کمک توسعه دهندگان خود نرم افزارهای مبتنی بر بلاک چین توسعه دهد و می تواند نرم افزارهای خود را به دیگر شرکت ها به فروش برساند و یا حتی در اختیار کاربران قرار دهد .

همواره گوگل علاقه خود را به فناوری بلاک چین از سالیان قبل نشان داده است . رسانه CBInsights گزارشی را ارائه داده است که نشان می دهد گوگل دومین کمپانی است که از سال 2012 تا 2017 در زمینه بلاک چین فعالیت زیادی داشته است و البته شرکت اول در این زمینه ، کمپانی ژاپنی SBI Holdings است .

منبع theverge

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست