هنگامی که نوبت به اجرای برنامه ها و بازی های ویندوز در سیستم عامل های لینوکس و مک می رسد، برنامه ی واین (Wine) ابزار بسیار کاربردی برای بسیاری از افراد است. در حال حاضر جدیدترین نسخه ی برنامه Wine 5.0 منتشر شده است که شامل تغییرات قابل توجهی می باشد که باعث شده است این نرم افزار بیشتر از قبل مفید باشد. با انتشار این خبر انتظار داریم کاربران لینوکس خوشحال شوند، تیم پشتیبانی نرم افزار Wine اعلام کرد نسخه 5.0 این برنامه برای همه ی سیستم عامل های مختلف منتشر شده است، ولی پشتیبانی از سیستم عامل اندروید محدودتر خواهد بود.

بر اساس اعلام تیم پشتیبانی این نرم افزار، این به روزرسانی با هزاران تغییر و قابلیت های جدید منتشر شده است. تیم پشتیبانی این نرم افزار در جهت بهبود اجرا و پشتیبانی از بازی ها با شرکت های CodeWeavers و Valve همکاری کرده است و در این نسخه شاهد اجرای جدید XAudio2 API نیز می باشیم. علاوه بر این، در این نسخه از چندین نمایشگر و مانیتور نیز برای اجرای بازی ها و برخی از برنامه ها پشتیبانی می کند، همچنین پشتیبانی از درایور Vulkan 1.1 نیز در این به روزرسانی اضافه شده است.

تیم پشتیبانی با انتشار نسخه ی جدید Wine 5.0 اعلام کرده اند که این نسخه ی جدید این برنامه حاصل تلاش یک ساله ی تیم توسعه ی این برنامه بوده است و با بیش از 7400 تغییرات به صورت رسمی منتشر شده است. این تغییرات شامل تعداد زیادی از پیشرفت هایی است که که در نسخه های بتای این برنامه آزمایش شد و در نهایت در نسخه ی پایدار و نهایی به صورت رسمی منتشر کردیم. قابلیت های جدید این نسخه عبارتند از :

  • ماژول های ایجاد شده در PE
  • پشتیبانی از چند مانیتور مختلف
  • بازسازی مجدد XAudio 2
  • پشتیبانی از Valkan 1.1

این نسخه به خاطر یادبود ژوزف کوشیا ( Józef Kucia) که در اوت سال 2019 در سن 30 سالگی در گذشت، منتشر شده است. ژوزف یکی از مهم ترین عوامل اجرای Wine’s Direct3D و توسعه دهنده ی اصلی در پروژه ی vkd3d بوده است.

منبع betanews

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست