بیت کوین در اوایل سال 2019 در نزدک معامله خواهد شد

تالار معاملاتی نزدک

علی رغم کاهش قیمت بازار ارزهای رمزنگاری شده در هفته های اخیر ، نزدک (Nasdaq ) در حال آماده سازی زیر ساخت هایی برای اضافه کردن ارز دیجیتالی بیت کوین (Bitcoin) در معاملات بازار خود می باشد . بر اساس گزارش بلومبرگ ، راه اندازی این بازار در سه ماه ابتدایی سال 2019 امکان پذیر خواهد شد . Nasdaq در حال حاضر به دنبال اخذ مجوز معاملاتی از سازمان کمیسیون معاملاتی ایالات متحده امریکا برای معاملات بیت کوین می باشد . با توجه به گزارش منابع معتبر ، بورس نیویورک نیز تجارت ارز دیجیتالی بیت کوین را در سه ماه ابتدایی سال 2019 راه اندازی می کند .

معاملات بیت کوین در تالار معاملاتی نزدک ، در واقع شروعی برای معاملات رسمی ارزهای دیجیتالی می باشد ، اما گلدمن ساکس (Goldman Sachs) قبلا قرار داد آتی راه اندازی کرده بود ، که معمولا به عنوان (( قرار داد پیش فروش بیت کوین غیر قابل انتقال به غیر )) شناخته می شود . گرچه معاملات این موسسه مالی قواقعی نمی باشد و همچنین تعهدات لازم و مطمنی برای این نوع از قرار دادها موجود نیست .

در واقع اقرارداد های مشتق شده به نوعی از قرار دادها می گویند که ارزش و اعتبار آن از دارایی های پایه آن بدست می آید . به طور معمول ، قراردادهای مشتقه یک نوع قرارداد آتی هستند که بین دو طرف می باشد که پس از رسیدن به قیمت و ارزش دارایی توافق شده ، می توانند آن در مبادله های خود به فروش برسانند . اما بر خلاف قرار داد های آتی ، مشتقات در صرافی ها و دیگر مکان ها مبادله نمی شود . در واقع این موضوع ، تفاوت بین آن چیزی است که گلدمن ساکس ارائه می دهد و آنچه را که نزدک به دنبال راه اندازی آن است . با راهکار نزدک ، بیت کوین می تواند در بورس اوراق و بهادار قابل فروش خواهد بود .

در نهایت ،نزدک با این اقدام می تواند یک بازار بزگی از سرمایه گذاران  در ارزهای دیجیتالی راه اندازی کند ، اما راه کار گلدمن ساکس فقط چند گروه بصورت گزینش شده می توانستند سرمایه گذاری کنند . در واقع ، نزدک پیش از این علاقه خود را به بازار ارزهای رمزنگاری شده نشان داده بود ، اما این بار به نظر می رسد می تواند این امر ممکن شود .

منبع thenextweb

نمایندگی

, , ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست