بیت کوین نیمه سوم خود را تجربه کرد

بر اساس گزارش منتشر شده، پیش بینی شده ترین رویداد دنیای ارزهای رمزنگاری شده در سال 2020 روی داد. با عملی شدن سومین هاوینگ تاریخ بیت کوین (BTC)، باعث می شود پاداش ماینینگ به ازای هر بیت کوین از 12.5 بیت کوین به 6.25 بیت کوین کاهش یابد. سومین رویداد هاوینگ بیت کوین در ساعت 3:25 دقیقه بعد از ظهر روز گذشته روی داد. بر اساس اطلاعات منتشر شده Coin360، بیت کوین با نصف شدن اثر هاوینگ در 24 ساعت اخیر، با قیمت 8500 دلار معامله می شود.

همانطور که می دانیم، اولین بیت کوین در سال 2009 توسط شخصی با نام ساتوشی ناکاموتو، خلق شد. ناکاموتو بیت کوین را طوری طراحی کرده است که فقط می توان 21 میلیون واحد از آن را ماین کرد. تقریبا هر 4 سال یک بار اثر هاوینگ نصف میشود و بیت کوین 50 درصد از پاداش ماینرها را کاهش می دهد.  اولین رویداد هاوینگ بیت کوین در سال 2012 اتفاق افتاد. دومین هاوینگ بیت کوین در سال 2016 اتفاق افتاد و ارزشس ماینینگ بیت کوین از 25 هزار دلار به 12.5 هزار دلار کاهش یافت.

با توجه به اینکه تعداد بیت کوین به 21 میلیون محدود شده است، نصف شدن پاداش ماینینگ بیت کوین تا سال 2140 و ماین شدن تمام 21 میلیون بیت کوین ادامه خواهد داشت.

از آنجا که دو نیمه قبلی بیت کوین سرانجام بر قیمت بیت کوین به طرز مثبتی تأثیر گذاشت ، نیم بیت کوین به موضوع پیش بینی قیمت ها و گمانه زنی های متنوع تبدیل شده است. در حالی که برخی از پخش کنندگان رمزنگاری پیش بینی کرده اند که نیمه دوم بیت کوین هیچ تاثیری در قیمت بیت کوین نخواهد داشت ، برخی دیگر اطمینان دارند که نصف شدن به دلیل کاهش عرضه جدید بیت کوین ، بر قیمت cryptocurrency تأثیر خواهد گذاشت.

چس از روی دادن سومین هاوینگ بیت کوین (BitCoin) بسیاری از کارشناسان حوزه ی ارزهای رمزنگاری شده پیش بینی کرده اند که با نصف شدن پاداش ماینینگ برخی از ماینرها که از دستگاه های قدیمی استفاده می کنند ممکن است دستگاه های خود را غیر فعال کنند، زیرا با کاهش ارزش بیت کوین و هزینه بالای ماینینگ دیگر به صرفه نیست این حجم از بیت کوین را ماین کنند. اما برخی دیگر از کارشناسان این حوزه معتقدند که با نصف شدن نیمه بعدی بیت کوین هیچ تاثیری بر قیمت بیت کوین نخواهد گذاشت.

در ساعاتی پیش بیت کوین سومین نیمه خود را تجربه کرد و در حال حاضر با قیمت 8700 دلار به فروش می رسد، باید منتظر باشیم تا ببینیم ارزش بیت کوین بالاتر خواهد رفت یا خیر.

منبع cointelegraph

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست