کاهش تولید لپ تاپ به دلیل شیوع ویروس کرونا

یک گزارش در مورد زنجیره تامین قطعات سخت افزاری رایانه های همراه پیش بینی می کند که تولید لپ تاپ در کشور چین  با شیوع ویروس کرونا تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و عرضه ی محموله های لپ تاپ در این سه ماه سال جاری بین 29 تا 36 درصد کاهش خواهد یافت. شرکت کوانتا (Quanta)که تولید کننده ی لپ تاپ های مک بوک پرو و مک بوک ایر می باشد، راهکارهایی را برای جلوگیری از کاهش محصولات خود در نظر گرفته است، اما به نظر نمیرسد این برنامه تاثیر چندانی داشته باشد. بر اساس گزارش دیجی تایمز، درحالی که کوانتا و سایر شرکت های تولید کننده سخت افزار کامپیوتر بخش مونتاژ کارخانه را به کشور تایوان منتقل می کنند، در آینده با مشکل خالی شدن انبار قطعات چینی روبرو خواهند شد.

در ادامه ی گزارش دیجی تایمز آمده است: به نظر می رسد تولید کننده های نوت بوک تولید خود را از سر گرفته اند، اما در صورتی که تولید تامین کنندگان به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شود، تولید این شرکت نیز تا ماه های آینده متوقف خواهد شد. کوانتا کامپیوتر تولید محصولات خود را در یک کارخانه مونتاژ جدید در تایوان شروع کرده است تا نیازهای مشتریان خود را برآورده سازد، اما کمبود قطعات مورد نیاز برای مونتاژ همچناز مشکل ساز است. هم اکنون دیجی تایمز پیش بینی می کند که عرضه ی محموله ههای نوت بوک در بازار جهانی، در سه ماهه ی اول سال 2020 بین 29 تا 36 درصد در حال کاهش است، این آمار بیشتر از تخمین های گذشته است.

تولید کننده های نوت بوک در کشور تایوان از قبل عملیات مونتاژ در چین را از سرگرفته اند، اما خطرات مربوط به اختلابل زنجیره ی تامین در ماه مارس در حال افزایش است، زیرا موجودی انبارهای این تولید کنندگان تا پایان ماه فوریه به پایان می رسد و بسیاری از تامین کنندگان قطعات سخت افزاری در حال انتظار جهت دریافت مجوز از دولت چین برای بازگشایی کارخانه های خود هستند.

پیش از این گزارش اعلام شده بود که تولید کنندگان لپ تاپ 17 درصد از تولید خود را کاهش داده اند، اما در این گزارش مشخص شد که از آنچه که تصور می شد به مراتب شرایط بدتر از حد انتظار می باشد. کمبود نیروی کار و کمبود قطعات مونتاژ تولید ناشی از شیوع ویروس کرونا بازار جهانی نوت بوک را با مشکل روبرو می کند و بیش از 90 درصد از نوت بوک های جهان در کشور چین تولید می شود.

همچنین شرکت فاکسکان (تولید کننده اصلی گوشی های اپل) با مشکلات تولید دست و پنجه نرم می کند، در حالی است که بزرگترین کارخانه تولید آن ها 10 درصد از کارمندانش به شرکت بازگشته اند. سازمان بهداشت جهانی (WHO) آخرین وضعیت شیوع و قربانیان ویروس کرونا را در روز گذشته منتشر کرده است. تا اکنون مبتلا شدگان به ویروس کرونا به 72 هزار نفر افزایش یافته است و تا کنون 1666 مرگ تایید شده است.

منبع 9to5mac

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست