فقط چند روز به پایان دولت ترامپ باقی مانده است و ترامپ در آخرین روزهای ریاست جمهوری خود محدودیت های بیشتری را برای هواوی ایجاد کرده است. بر اسا س گزارش منتشر شده دولت ترامپ به تامین کنندگان بزرگ از جمله به شرکت اینتل هشدار داده است که اجازه ندارند محصولات خود را از جمله تراشه های جدید را به شرکت هواوی بفروشند. دولت ترامپ در ماه می سال 2019 فهرستی را منتشر کرد که در آن نام شرکت هایی قرار گرفته بود که شامل تحریم های ایالات متحده بودند. شرکت های امریکایی برای اینکه بتوانند با شرکت های تحریم شده ی چینی به تجارت خود ادامه دهند، باید از دولت ترامپ مجوزهای لازم را دریافت کنند.

از زمانی که شرکت هواوی در لیست تحریم های اقتصادی ایالات متحده امریکا قرار گرفت، تصمیم به فروش برند زیرمجموعه ی خود یعنی آنر(Honor) شد. هواوی با فروش شرکت آنر جایگاه دومین شرکت برتر تولید کننده گوشی های هوشمند را از دست داد و اکنون این جایگاه در اختیار شرکت سامسونگ قرار گرفته است.

با این حال به نظر می رسد این آخرین اقدام دولت فعلی ایالات متحده امریکا برای محدود کردن شرکت های چینی باشد. دولت ترامپ بسیاری از شرکت های چینی را در ارتباط با دولت چین متهم کرد و این شرکت ها را تهدیدی برای امنیت ملی امریکا می داند. با توجه به ایمیلی که توسط انجمن صنعت نیمه هادی توسط رویترز مشاهده شده است، گفته شده است که این محدیدت جدید که توسط وزارت بازرگانی، برای کاهش درخواست های همکاری و مجوز صادرات به شرکت هواوی و حتی لغو درخواست های قبلی صادر شده است.

گفته می شود در محدودیت های جدیدی که دولت ترامپ اخیرا صادر کرده است، 8 مجوز از چهار شرکتی که قرار بود با شرکت هواوی همکاری داشته باشند، لغو شده است. از جمله مهم ترین قراردادهایی که در این محدیدت های اخیر لغو شد، قرارداد فروش حافظه فلش به شرکت هواوی بود که ارزش آن 280 بیلیون دلار بود. باید دید که این محدودیت ها در دولت جدید امریکا باقی خواهند ماند یا خیر. با این حال رئیس جمهور جدید ایالات متحده اعلام کرده است که قصد دارد بسیاری از اقدامات دولت ترامپ را که در طول 4 سال گذشته وضع شده اند را لغو کند.

منبع mspoweruser

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست