حسگر یکپارچه با صفحه نمایش توسط شرکت ژاپنی معرفی شد

امروزه تشخیص هویت در دستگاه های دیجیتال به عنوان اصلی ترین نکات امنیتی به شمار می رود ، چندین سال پیش روی تلفن های همراه سنسور تشخیص اثر انگشت به کاربرده شد ولی باز چندان از امنیت بالایی برخوردار نبود . شرکت اپل در آخرین مدل از آیفون خود از سیستم تشخیص چهره فیس آی دی که با درصد خطای بسیار پایینی معرفی کرد .شرکت های دیگر نیز برای رقابت در بازار قصد دارند از سنسور تشخیص اثر انگشت در زیر صفحه نمایش را معرفی کنند که به نوعی فناوری جالبی خواهد بود .

 

شرکت ژاپنی Display Inc که یکی از تولیدکنندگان صفحه نمایش است ، روز سه شنبه ازحسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش رونمایی کرد ، این شرکت حسگر اثرانگشت شیشه ای را تولید کرده است که قرار است جایگزین حسگرهای سیلیکونی که در گوشی های هوشمند ، لپتاپ ها و دیگر دستگاه هایی که مورد استفاده قرار میگیرد معرفی کرده است .

جالب است بدانید شرکت ژاپن Display به وسیله ی سرمایه گذاری های شرکت های سونی ، توشیبا و هیتاچی تاسیس شده است . این شرکت حسگر اثر انگشت شیشه ای را تا پایان سال جاری در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد داد تا در محصولا خود استفاده کنند . به احتمال بسیار زیاد شرکت سونی اولین شرکتی خواهد بود که این سنسور ها دریافت خواهد کرد .ولی این شرکت ژاپنی اعلام نکرده است کدام شرکت اولین دریافت کننده حسگرهای اثرانگشت خواهد بود .

این شرکت ژاپنی تصمیم گرفته است تا حسگرهای اثرانگشت یکپارچه شده را تجاری سازی کند تا  بتواند با این تلاش انجام شده ارتباط خود را با صنعت تولید صفحه نمایش حفظ کند . در درجه اول سیستم های تشخیص هویت توانسته است در تمام دستگاه ها به خصوص در موبایل های هوشمند و تبلت ها حتی در اینترنت اشیاء به کاربرده شود .

همچنین گفته می شود  این حسگرهای تشخیص هویت را در حتی می توان در دیگر ابزارها مانند قفل ها و یا درب ها به کار برده شود . تکنولوژی Pixel Eyes به عنوان یک بخشی اصلی برای این محصول شناخته می شود و به وسیله این تکنولوژی میتوان حسگر اثر انگشت را با دقت بسیار بالایی در زیر شیشه همانند نمونه هایی که در تلفن های هوشمند به کاررفته است  با دقت بسیار بالایی ارائه کرد . از این جهت این حسگر میتواند با صفحه نمایش ادغام شود و مفهوم یکپارچه سازی را فراتر از آنچه که شرکت Vivo در نمایشگاه سال جاری معرفی کرد ارائه دهد . این یک موفقیت بسیار بزرگی در این تکنولوژی است چرا که شرکت ویوو حسگر اثر انگشت را زیر صفحه نمایش قرار داده است ولی شرکت ژاپن دیسپلی توانسته است حسگر اثر انگشت را بخشی از صفحه نمایش ساخته است .

این غول تکنولوژی ژاپنی انتظار دارد این حسگر اثرانگشت یکپارچه با صفحه نمایش بتواند بصورت گسترده در تمام محصولات از جمله موبایل های هوشمند و حتی در صنعت خودرو سازی مورد استفاده قرار بگیرد .این شرکت ژاپنی ادعا می کند این محصول بسیار انعطاف پذیر است و میتواند در اکثر محصولات حتی بدون اینکه نیاز باشد تغییراتی صورت بگیرد مورد استفاده قرار بگیرد . طبق پیش بینی های انجام شده تا نیمه ی سال جاری اکثر شرکت های تولید کننده موبایل های هوشمند محصولاتشان را با تکنولوژی حسگراثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش را راهی بازار کنند و می تواند سروصدای زیادی به پا کند  .

منبع androidheadlines

 

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست