دارپا سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری در هوش مصنوعی می کند

واشنگتون دی سی در روز جمعه اعلام کرد که دارپا قصد دارد طی پنج سال آینده 2 میلیارد دلار در حوزه ی هوشم مصنوعی سرمایه گذاری کند . دارپا ، در برنامه ای با عنوان AI Next ، در حال حاضر گفته می شود 20 پروژه در حال اجرا دارد و در برنامه های خود قصد دارد بر روی ارتقا ، افزایش امنیت و انعطاف پذیری تکنولوژی های مبتنی بر هوش مصنوعی ، کاهش قدرت مورد نیاز و همچنین کاهش نیاز به داده ها شود تا در نتیجه بتواند نا کارآمدی های موجود در سیستم های یادگیری ماشین را به حداقل ممکن برساند .

آقای استیون واکر ، مدیر پروژه هوش مصنوعی دارپا اعلام کرد :

یادگیری ماشین ها از قابلیت های استدلالی و منطقی برخوردار نیستند و آموزش آن ها باید این کاستی را پوشش دهد ، البته انجام چنین کاری نه تنهاپر هزینه می باشد بلکه در مواردی کاملا غیر ممکن می باشد . ما می خواهیم کشف کنیم که چگونه ماشین ها می توانند توانایی ارتباطی و استدلالی انسانی را در ماشین های مبتنی بر هوش مصنوعی بدست می آورند . با موفقیت در این پروژه ماشین ها می توانند همانند انسان قدرت های استدلال و منطق را در هر شرایط و مناطق مختلف پیرامون خود تشخیص داده و همچنین با شرایط جدید سازگار می شوند .

در واقع ، هوش مصنوعی یک حوزه وسیع و گسترده ای می باشد که می تواند از حوزه های مختلف از جمله قابلیت های جستجوی بصری تا حوزه های یادگیری ماشین را پشتیبانی کند . بر همین اساس ، حوزه ی یاد شده بر مبنای الگوریتم های پیچیده یادگیری  داده ها ساخته شده است . دارپا ( DARPA ) سابقه ی طولانی مدتی را در حوزه های تحقسق و توسعه سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی دارد ، اخیرا دارپا باعث شده است تا ایالات متحده در این زمینه از چین پیش بی افتد . بر اساس تحقیقات منتشر شده ، کشور چین تصمیم دارد تا سال 2030 میلادی تبدیل به بزرگترین کشور فعال در زمینه هوش مصنوعی شود. در بسیاری از موارد هوش مصنوعی در دوران کودکی خود به سر می برد . اما این تکنولوژی ، به ویژه یادگیری ماشین ، توانایی تبدیل شدن به اینکه نه تنها با کاربرانی که با این تکنولوژی ارتباط بر قرار خواهند کرد ، بلکه موسسات دولتی و غیر دولتی برای تعامل بیشتر شود و در نتیجه بوسیله ی این فناوری با کارمندان و همچنین شهروندان خود در ارتباط بیشتری باشند.

یک نگرانی خاصی در مورد یادگیری ماشین وجود دارد که مربوط به تعصب بالقوه ای می باشد که می تواند در داده هایی که در هنگام آموزش باید به سیستم وارد شود .اگر اطلاعاتی که وارد سیستم می شوند درست نباشند و حاوی مطالب نا مربوط باشند ، سیستم یادگیری ماشین نتایج را درست نشان نخواهد داد . مثلا برخی از افراد بخواهند اطلاعات را برای نشان ندادن جرائم دستکاری کنند ، در نتیجه می تواند عواقب ویرانگری را داشته باشد . حتی اوضاع وحشتناک تر از این وضعیت نیز می شود ، زمانی که داده ها به صورت محرمانه و یا در شرایط بسیار خاصی وارد دستگاه می شود ، کاملا شرایط موجود شبیه به جعبه ی سیاه رخ می دهد . به عبارت دیگر ، حتی محققانی که الگوریتم ها را طراحی می کنند ، نمی توانند نتیجه گیری دقیقی را از خروجی سیستم داشته باشند و نمی توانند تشخیص دهند که سیستم چگونه به این نتیجه گیری رسیده اند.

با این حال ، تحقیقات حوش مصنوعی می تواندمنبعی از قدرت ، نوآوری و پیشرفت باشد . همانطور که دارپا DARPA در تحقیقات خود رو به جلو حرکت می کند ، خواهیم دید که در آینده چگونه سوالات مهم و فنی و اجتماعی را مدیریت خواهد کرد .

منبع techcrunch

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست