دامنه های محبوب اینترنتی در سال 2019

دامنه های پر طرفدار سال 2019

بر اساس آمار بدست آمده، تعداد دامنه های ثبت شده در وب به بیشترین میزان خود رسیده است. طبق گفته ی Verisign (شرکت بین المللی ارائه دهنده دامنه های وب)، تا پایان شش ماه اول سال 2019، تعداد 345.7میلیون نام دامنه در دامنه های سطح بالای (TLDs) به صورت آنلاین ثبت شده اند. اما در میان دامنه های ثبت شده، دامنه دات کام (com.) با تعداد 142.5 میلیون دامنه ثبت شده در جایگاه اول قرار دارد . همچنین دامنه چینی cn. در رتبه دوم و دامنه tk. در رتبه سوم دامنه های ثبت شده قرار دارند. دیگر دامنه های آلمان، انگلستان، تایوان، هلند و روسیه نیز در لیست 10 دامنه ی پر طرفدار قرار گرفته اند.

اما در این میان دامنه محبوب دات نت با 136 میلیون ثبت آنلاین در رده پنجم قرار گرفته است. شرکت Versisign در ادامه گزارش خود اعلام کرد: ثبت دامنه های آنلاین نسبت به سه ماهه اول سال جاری میلادی 0.8 درصد افزایش داشته است و در مقایسه با سال گذشته به میزان 4.4 درصد افزایش داشته است.

در مجموع ، 23 میلیون دامنه تا پایان سه ماهه ی دوم سال 2019 ثبت شده است که در مقایسه با سه ماهه ی اول سال جاری 0.4 درصد افزایش داشته است. در این بازه ی زمانی، دامنه های جدید .com و .net تقریبا 10.3 میلیون آدرس ثبت شده است. درمقایسه با سال 2018 به میزان 9.6 میلیون آدرس دامنه بوده است. همچنین در این مدت تعداد 6.5 میلیون دامنه هایی با فرمت جدید .top ، .xyz و .site ثبت شده اند.

منبع techradar

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست