دراپ باکس سهام خود را به ارزش 10 میلیارد دلار به فروش می رساند

دراپ باکس که به عنوان یک شرکت خصوصی ذخیره سازی اطلاعات شناخته می شود ، این امکان را به کاربران داده است تا در سرتاسر دنیا برای ذخیره سازی امن اطلاعات خود به دراپ باکس دسترسی داشته باشند . اما این شرکت خصوصی اولین گام های فروش سهام این شرکت را با ارزش 10 میلیارد دلار در اختیار عموم قرار داده است .

بر اساس گزارشات بلومبرگ ، دو شرکت Goldman sachs و J.P.Morgan Chachs با شرکت IPO برای عرضه سهام شرکت دراپ باکس همکاری خواهند کرد، البته این موضوع هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است . بر اساس اطلاعاتی که از شرکت دراپ باکس به دست آمده است ، این شرکت قصد دارد عرضه سهام خود را تا پایان سه ماهه دوم سال جاری انجام دهد .

در حالی که نگرانی هایی در مورد بقا شرکت دراپ باکس وجود داشت ، در سال 2014 ارزش این شرکت به 10 میلیارد دلار رسید . مدیر عامل شرکت دراپ باکس به نام درو هاستون در سال گذشته در گزارشی عنوان کرده بود : این شرکت سالانه 1 میلیارد دلار فروش داشته است و در طول 2 سال گذشته با تمرکزی که روی ارتقا و فروش داشته ایم توانستیم این سود آوری را ادامه بدهیم .

طبق گزارشی که این شرکت منتشر کرده است ، دراپ باکس 500 میلیون مشتری در سرتاسر دنیا دارد و از این تعداد حدود 200 هزار مشتری در حوزه ی کسب و کار دارد . دراپ باکس می تواند با همکاری IPO سهام خود را عرضه کند و به موفقیت های بزرگی دست یابد . طبق گفته ی مدیر عامل دراپ باکس ، وی یا ملاقاتی که با استیو جابز در سال 2099 داشت ، استیو جابز چندان علاقه ای به دراپ باکس نشان نداد . پس از آنکه از هاستون پرسیده شد که آیا می خواهی که شرکت خود را به فروش برسانی ، استیو جابز آن زمان شروع به انتقاد از دراپ باکس گرد . هاستون در رابطه با کسب و کار خود گفت:

به همین ترتیب جابز به ما می گفت که یک ویژگی هستیم ، نه یک محصول .در واقع به ما میگفت که ما یک سیستم را کنترل نمیکنیم و همین باعث شد که این موضوع را به عنوان یکی از کمبود ها در کسب و کارمان در نظر بگیریم . در حالی که ما باید بدانیم معاملات توزیع ما با خطر هایی مواجه خواهد شد و باید راه حلی برای این موضوع پیدا کنیم و برخی انتقاد ها در کسب و کارمان وجود داشت . اما او بعدها گفت ” خب ، ما فکر می کنیم که شما را باید از سر راه برداریم ” البته شبیه به این کلمات استفاده نکرد ولی بسیار نزدیک بود .

شرکت خصوصی دراپ باکس تنها به عنوان یکی از چندین شرکت چند میلیارد دلاری قصد دارد سهام خود را بصورت عمومی برای فروش عرضه کند . اما جالب است بدانید شرکت اسنپ چت با همکاری با  IPO در فروش سهام خود به موفقیت دست نیافت و سپس سهام این شرکت در سه ماه با کاهش چشم گیری رو به رو شد .چندی پیش شرکت اسپاتیفای نیز سهم خود را برای فروش عرضه کرد و گفته می شود شرکت ریزر هم قصد دارد سهام خود را بصورت عمومی به فروش برساند .

منبع : neowin

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست