در سرقت اطلاعات هتل ماریوت شماره گذرنامه 5 میلیون نفر به سرقت رفته است

سرقت اطلاعات هتل Marriott

در ماه نوامبر سال گذشته میلادی، خبری منتشر شد که در یک نقض امنیتی در سیستم های مجموعه هتل های ماریوت ، تقریبا اطلاعات 500 میلیون نفر به سرقت رفته است. اما به تازگی مدیران مجموعه هتل های ماریوت در رابطه با این موضوع خبرهای خوب و بدی را اعلام کرده اند. خبر خوب این است که مسئولین این شرکت ادعا می کنند که اطلاعات به سرقت رفته کاربران کمتر از 500 میلیون نفر بوده است ، ولی تعداد دقیق آن مشخص نشده است ، اما خبر بد این است که داده هایی که از این شرکت به سرقت رفته است شامل اطلاعات میلیون ها شماره گذرنامه های مردم بوده است .

در بیانیه ای که در روز جمعه از سوی مدیران ارشد این هتل اعلام شد ، مدیران این شرکت مدعی شدند که در این حمله هکرها ، اطلاعات حدود 383 میلیون نفر را به سرقت برده اند. البته این آمار به صورت احتمالی بدست آمده است و آمار دقیق نیست. صرفنظر از این نقض امنیتی ، میلیون ها نفر از کسانی که در هتل های Marriot اقامت کرده اند ، اطلاعات شخصی و مالی آن ها فاش شده است و تحت تاثیر قرار گرفته اند. در مورد اطلاعات گذرنامه هایی که به سرقت رفته است ، مدیران شرکت هتل ماریوت می گویند که حدود 5.25 میلیون شماره پاسپورت رمزنگاری نشده و 20.3 میلیون شماره پاسپورت رمزنگاری شده در این نقض امنیتی به سرقت رفته است.

در حال حاضر سازمان امنیتی FBI تحقیقات خود را روی این اتفاق شروع کرده است و در ماه گذشته ، نیویورک تایمز در گزارش خود به نقل از برخی منابع مدعی شده است که تحقیقاتی که از سوی FBI انجام شده است نشان می دهد که این سرقت احتمالا از سوی کشور چین انجام شده است. در حالی که کشور چین این اتهام را سریعا تکذیب کرد ، سازمان NSA نیز اخیرا در مورد افزایش فعالیت ها در این کشور هشدار داد.

منبع engadget

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست