رشد فروش حسگر تصویر CMOS هر سال ادامه دارد

طبق گزارشی که تحلیلگران بازارهای صنعتی در وب سایت IC Insights منتشر شده است ، فروش سنسورهای تصویر CMOS در سال جاری در هشتمین رکورد شکنی فروش خود در سال 2018 قرار دارد . بر همین اساس ، درآمد جهانی حاصل از فروش این سنسورها 10 درصد افزایش داشته است و به 13.7 میلیارد دلار رسیده است . این افزایش فروش از سال 2017 به 19 درصد رسیده است .

اما دلیل افزایش فروش سنسور های تصویر CMOS چه بوده است ؟ بر اساس گزارش تحلیلگران صنعت ، رشد ناشی از گسترش برنامه های کاربردی دوربین های دیجیتال و کاربرد آن ها در وسایل نقلیه ،فناوری های بینایی ماشین ، استفاده در تشخیص هویت و همچنین سیستم های امنیتی می باشد . اما فراموش نکنیم که تقاضای این نوع سنسورهای تصویر در دوربین های پیشرفته نیز  بسیار بالا می باشد و همچنین با پیشرفت گوشی های هوشمند که از چندین دوربین و استفاده می کنند تصاویری با کیفیت فوق العاده ای را ثبت می کنند و همین موضوع باعث شده است تقاضای سنسورهای تصویر CMOS در حال افزایش باشد .

دوربین گوشی های هوشمند در سال 2017 سهم 62 درصدی حاصل از فروش سنسورهای تصویر CMOS را به خود اختصاص داده اند ، اما انتظار می رود این میزان تا سال 2022 به 45 درصد کاهش یابد ، زیرا انتظار می رود استفاده از این سونسور ها در بخش خودرو سازی در حال افزایش می باشد .

بر همین اساس ، در سال 2017 سنسورهای تصویر CMOS فروش 89 درصدی را در بازار به خود اختصاص داده است . این افزایش چشم گیر که از سال 2012 به میزان 74 درصد بود و در سال 2007 به میزان 54 درصد بوده است . در سال 2017 سنسورهای تصویر CMOS به میزان 84 درصد عرضه شده است و این میزان در سال جاری افزایش قابل توجهی داشته است .

منبع dpreview

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست