سامسونگ برای خرید نوکیا Health با گوگل رقابت می کند

ظاهرا شرکت سامسونگ نیز یکی از چهار شرکت خریدار نوکیا Health می باشد . بر اساس گزارشی که از نشریه لوموند بدست آمده است ، سامسونگ باید با شرکت نست (nest) که یکی از شرکت های زیر مجموعه گوگل می باشد و دو شرکت دیگر فرانسوی که در حوزه ابزارهای دیجیتالی و سلامتی فعالیت دارند برای خرید شرکت Nokia health  با هم رقابت خواهند کرد .

شرکت نوکیا در سال ۲۰۱۶ برای اینکه بتواند وارد بازار سلامتی دیجیتال شود شرکت Withings دیجیتال را خریداری کرد .سپس نوکیا در اقدامی نام شرکت Withings را به نوکیا health تغییر دارد .  نوکیا health در کشور فرانسه قرار دارد ، این شرکت در حال حاضر محصولات سلامتی دیجیتالی را تولید می کند از قبیل ترازو دیجیتالی هوشمند ،ردیاب فعالیت های جسمانی و همچنین حسگرهای سنجش خواب در این حوزه به تولید می رساند .

با این حال این شرکت در حوزه خود موفق عمل نکرده است ، نوکیا این شرکت را به مبلغ ۱۹۲ میلیون دلار خریداری کرد ولی با توجه به اینکه این شرکت موفقیتی نداشته است کمتر از این مبلغ به فروش خواهد رسید .

با توجه به اینکه شرکت سامسونگ و گوگل هردو علاقه ی زیادی به خریداری این شرکت از خود نشان می دهند ، نشریه لموند معتقد است که شرکت نوکیا قصد دارد این شرکت را به یکی از شرکت های داخل فرانسه واگذار خواهد کرد . این اقدام به این خاطر است که اهمیت هوش صنوعی در فرانسه بسیار پیشرفت کرده است .

با این وجود که شرکت نوکیا شکست نسبی را در بازار ابزارهای دیجیتالی سلامتی تجربه کرده است ، با توجه به اینکه شرکت سامسونگ و گوگل به شدت دنبال خرید این شرکت می باشند ، نشان دهنده این است که شرکت نوکیا health در زمینه های محصولات و بالا بودن حق امتیازهای تولید از پتانسل بالایی برخوردار می باشد .

شرکت های گوگل و سامسونگ تولید کننده های بارز محصولاتی بر پایه هوش مصنوعی مباشند . شرکت گوگل به وسیله ی شرکت زیر مجموعه خود یعنی Nest محصولات هوشمندی را روانه بازار کرده است و همچنین گوگل دستگاه گوگل هوم را که معروفترین محصول خود در حوزه هوش مصنوعی را در فهرست محصولات خود دارد ، شرکت سامسونگ نیز دارای مرکز هوشمندی به نام SmartThinks می باشد و این شرکت در حال توسعه اسپیکر هوشمند خود مبتنی به دستیار صوتی بیکسبی می باشد . همچنین این شرکت در حوزه ساعت های هوشمند نیز فعالیت زیادی دارد .

بدین ترتیب ، با وجود علاقه سامسونگ و گوگل به خرید نوکیا Health کاملا مشخص می باشد که اگر به تصاحب یکی از این دو غول تکنولوژی برسد آینده این شرکت چه خواهد شد .

منبع androidauthority

 

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست