سامسنگ به دلیل کاهش عرضه و تقاضا برای پنل های ال سی دی (LCD)، قرار است تا پایان سال جاری میلادی تولید پنل های LCD را در کشورهای چین و کره جنوبی متوقف کند. بر اساس گزارش وبسایت MyDrivers، این شرکت تمرکز خود را از پنل های LCD به فناوری QD-LED تغییر خواهد داد. با توجه تحقیقات انجام شده، طول عمر پنل های QD-LED تا 1 میلیون ساعت بهبود خواهد یافت. بر همین اساس پنل های جدید به جای استفاده از کادمیوم سمی که برای انسان بسیار ضرر دارد، از فسفید ایریدم ساخته می شود.

نمایشگرهای QD-OLED دارای مزایایی نسبت به پنل های LCD می باشد از جمله طیف رنگی گسترده تر و روشنایی بهتری را ارائه می دهد. ار آنجا که فناوری ساخت پنل های OLED با کوانتوم دات ادغام شد، در پنل های OLED فقط تنها یک نور انعکاس داده می شود و همین موضوع باعث کاهش قابل توجهی در هزینه های تولید پنل های OLED شده است. نمایشگرهای نسل بعدی QD-OLED نسبت به نمایشگرهای OLED فعلی دارای حساسیت به سوختگی کمتری در پیکسل ها خواهد بود.

در ماه اکتبر سال گذشته، سامسونگ اعلام کرده بود که برای 5 روز آینده 11 میلیارد دلار سرمایه گذاری می کند تا یکی از خطوط تولید ال سی دی خود در کره جنوبی را به روز کند و نمایشگرهای کوانتوم دات را تولید کند. اگرچه فناوری QD-OLED  امیدوار کننده تر به نظر می رسد، اما در حال حاضر فقط به عنوان محصولی آزمایشگاهی محسوب می شود و به تولید انبوه نرسیده است. انتظار داریم تولید پنل های QD-OLED به همان دلایل فنی، همانند تولید پنل های OLED هزینه کمتری در تولید داشته باشد.

منبع androidcentral

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست