سرقت 59 میلیون دلار ارز دیجیتالی از صرافی در ژاپن

این روزها بسیاری از مبادلات با ارزهای دیجیتالی انجام می شود . بر اساس بیانیه ای که در هفته ی گذشته توسط یکی از صرافی های ارز مجازی با نام زایف ( Zaif ) در ژاپن منتشر شد ، هکرها در هفته گذشته توانسته اند به میزان 59 میلیون دلار از صرافی ها سرقت کنند .

بر اساس گزارشی که نشریه ی کوین تلگراف ( Cointelegraph ) منتشر کرده است ، شرکت Tech Burea مالک صرافی زایف گفته است : این سرقت در 13 سپتامبر رخ داده است نرم افزار و در تاریخ 17 متوجه مشکلی شدند و در روز بعد متوجه هک شدن صرافی شده اند .

هکرها از این صرافی ژاپنی به میزان 5966 بیت کوین به سرقت برده اند ، که در حال حاضر هر بیت کوین بیش از 6 هزار دلار ارزش دارد ، همچنین پول های سرقت شده توسط هکرها از نوع بیت کوین ، بیت کوین کش و موناکوین می باشد . بر اساس گزارش سی ان ان ، شرکت  Tech Bureau  اعلام کرده است که جهت بازگرداندن پول های سرقت رفته مشتریان خود ، اکثر سهام خود را به شرکت های فعال در زمینه خدمات ارزی به فروش می رساند . این شرکت قرار است 40 میلیون دلار از سهام خود را جهت جبران خسارت به فروش برساند .مبادلات ارزهای دیجیتال کاملا شبیه به یک بورس اوراق بهادار که ممکن است در بانک ها و یا فرودگاه خرید و فروش شود ، با این تفاوت که خریداران ارز رمزنگاری شده از شبکه های کامپیوتری انجام می شود و غیر متمرکز می باشد .

ارزهای رمز نگاری شده طوری طراحی شده اند که امکان دستکاری در آن ها سخت و یا غیر ممکن است ، اما امنیت معاملاتی ندارند و ممکن است در هنگام خرید سرقت شوند .

اما این سرقت ارزهای دیجیتالی برای اولین بار نیست که اتفاق می افتد ، در سال 2014 یک شرکت ژاپنی به نام MT GOX که از بزرگترین شرکت های مبادله کننده ارزهای دیجیتالی در جهان بود که پس از سرقت رفتن 473 میلیون دلار توسط هکرها ، اعلام ورشکستگی کرد . در سال 2017 ارزش بیت کوین بسیار بالا رفت و در حدود 20 هزار دلار معامله شد . صرافی دیگری به نام کوین چک در ژاپن نیز هدف حمله هکرها قرار گرفت و به میزان 500 میلیون دلار ارز رمزنگاری شده از این صرافی سرقت شد . بر اساس گزارشی که مجله فورچن منتشر کرده است ، در مبادلات ارزهای رمز نگاری شده ، حدود پنج مورد سرقت گزارش شده است ، همین موضوع امنیت نداشتن مبادلات ارزهای رمزنگاری شده باعص شد سرمایه گذاران بزرگ از بازار ارزهای رمز نگاری شده خارج شوند .

منبع npr

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست