رسانه Netmarketshare در روز گذشته سهم بازار مرورگرهای وب و سیستم عامل را برای آپریل 2020 منتشر کرد. داده ها نشان می دهد که مرورگر مایکروسافت اج (Edge) جدید که مبتنی بر کرومیوم توسعه داده شده است، همچنان در حال کسب سهم بیشتری از بازار مرورگرهای وب می باشد. اما در مقایسه با داده های ماه مارس 2020 سهم سیستم عامل ویندوز 10 در بازار سیستم عامل ها کاهش داشته است.

در گزارش های منتشر شده در ماه جاری، سهم ویندوز 10 تقریبا 56 درصد بوده است، اما این این میزان در ماه مارس گذشته 57.34 درصد بوده است. افت میزان درصد سهم ویندوز 10 به دلیل دورکاری کاربران و استفاده از ویندوز 7 در خانه نمی باشد، زیرا سهم ویندوز 7 نیز در بازار از 26.30 به 25.59 درصد رسیده است.

به نظر می رسد افت سهم ویندوز 10 به دلیل افزایش سهم سیستم عامل لینوکس در بازر می باشد. سهم لینوکس در بازر از 8.94 به 9.75 افزایش داشته است. کارشناسان معتقدند که افزایش سهم بازار سیستم عامل لینوکس به دلیل همه گیری ویروس کرونا و در خانه ماندن کاربران و دورکاری بوده است.

اما در طرف دیگر بازار دیگر مرورگرهای وب تغییرات چندانی در سهم خود نداشته اند.مرورگر گوگل کروم در ماه گذشته از 68.5 درصد به 69.18 درصد رسیده است. همچنین مرورگر مایکروسافت اج کرومیوم از سهم 7.59 درصدی خود در بازار به 7.76 درصد در ماه آوریل رسیده است، اگرچه این افزایش اندک است ولی نشان می دهد که سهم این مرورگر در بازار این مرورگر در حال رشد می باشد.اما سهم مرورگر فایرفاکس نیز تغییر خیلی کمی داشته است و از 7.19 درصدی در بازار به 7.25 درصد رسیده است.

با این حال افزایش سهم مرورگر مایکروسافت اج در حال افزایش می باشد و. نشان می دهد که کاربران از این مرورگر استقبال کرده اند. اما بیشترین سهم بازار مروگرها در اختیار کروم (Chrime) می باشد که با 70 درصد در رتبه اول قرار دارد.

منبع mspoweruser

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست