شرکت ای دیتا حافظه رم XPG Spectrix D80 DDR4 را معرفی کرد

شرکت ای دیتا ، یکی از شرکت های مطرحی است که در حوزه تولید سخت افزارهای جانبی و داخلی فعالیت میکند . از معروف ترین محصولات این شرکت حافظه های جانبی ذخیره سازی اطلاعت و حافظه های رم کامپیوتری می باشد ، ای دیتا برای کامپیوترهای مخصوص بازی محصولات ویژه ای را به تولید می رساند و حساب ویژه ای روی این محصولات باز کرده است . این شرکت اخیرا حافظه رم Spectrix D80 مخصوص علاقه مندان به بازی های کامپیوتری را معرفی کرده است ، این حافظه از نورپردازی RGB LED بهره مند می شود و زیبایی خاصی را در حین کار خواهد داشت . ولی قابلیت های این حافظه رم فقط در نورپردازی خلاصه نمی شود ، ویژگی های جالب دیگری نیز دارد که این حافظه رم را با دیگر محصولات بازار متمایز می کند .

شرکت بزرگ ای دیتا برای حافظه رم جدید خود از یک سیستم خنک کننده هیبریدی استفاده می کند ، در ساخت این رم از یک سیستم هیت سینک مایع و یک انتقال دهنده گرمای آلومینیومی که وظیفه انتقال گرما را دارند بر روی برد اصلی این حافظه رم استفاده شده است . در واقع این حافظه رم یکی از بهترین سیستم های خنک کننده مدرن را در اختیار دارد که می تواند در بازار با دیگر حافظه های رم DDR4 به رقابت بپردازد . کاربران اگر نیازی به قدرت خنک کنندگی این حافظه  رم نداشته باشند می توانند از نورپردازی آن لذت ببرند .

این شرکت تایوانی حافظه رم D80 را همانند مدل نسل قبل این سری از رم یعنی (D41) از یک مدل فرکانس کاری که در محدوده 2666 مگاهرتز تا 5000 مگاهرتز استفاده کرده است .تنها قابلیت هایی که این دو حافظه رم را از هم دیگر متمایز می کند وجود سیستم خنک کننده قوی تری روی D80 است .

در حافظه رم D80 از یک مدار 10 لایه بهینه سازی شده به کار رفته است که این امکان را فراهم می سازد تا از چیپ های اورکلاک سری B-die شرکت سامسونگ پشیبانی کند . همچنین رم D80 ای دیتا می تواند از XMP 2.0 پشتیبانی کند که به راحتی می تواند از پروفایل های گوناگون در سیستم های اینتل پشتیبانی کند .

نورپردازی RGB LED رم D80 درست در بالای ماژول قرار گرفته است ، ای دیتا برای کنترل نورپردازی این رم از نرم افزار اختصاصی خود  به نام RGB Sync استفاده می کند .ای دیتا همچنین ادعا می کند که با سیستم کنترل نورپردازی اختصاصی خود می تواند برای مادربرد های داخل بازار استفاده شود ، با این حال این شرکت اعلام نکرده است که بر روی کدام برند ها قابل استفاده خواهد بود . به احتمال بسیار زیاد مادربرد های ایسوس Aura Sync ، مادربرد گیگابایت RGB Fusion و همچنین ام اس آی Mystic Light Sync با سیستم نور پردازی رم D80  شرکت ای دیتا هماهنگ خواهند بود . در حال حاضر هیچ اطلاعاتی از قیمت این محصول منتشر نشده است .

منبع eteknix.

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست