شرکت سامسونگ پنل MicroLED را تجاری سازی می کند

شرکت سامسونگ در حال حاضر به عنوان بزرگترین تولید کننده پنل های ال ای دی شناخته می شود ، اخیرا گزارشی منتشر شده است که نشان می دهد شرکت سامسونگ با همکاری یک شرکت چینی در تلاش برای تجاری سازی پنل MicroLED است .

 

بر اساس گزارشی که از آی تی نیوز از کره جنوبی که اشاره ای به منابع نزدیک به این شرکت دارد ، شرکت سامسونگ غول تکنولوژی شهر سئول به تازگی  با شرکت Sanan Optoelectronics که در ساخت تراشه های LED فعالیت می کند ، قرار دادی را امضا کرده است . در بند این قرارداد آمده است ، شرکت تولید کننده تراشه های ال ای دی در طی سه سال تکنولوژی خود را در اختیار شرکت سامسونگ قرار می دهد . اگرچه شرکت سامسونگ مبلغ 17 میلیون دلار پرداخت کرده است ، اما مبلغ دقیق این قرارداد مطرح نشده است . در ابتدای ماه ژانویه شرکت سامسونگ اولین محصول خود  با پنل MicroLED که با نام The Wall  را در نمایشگاه بین المللی CES معرفی کرد .

قرار داد شرکت سامسونگ با شرکت Sanan Optoelectronics در جهت سرعت بخشیدن به جاه طلبی های رو به رشد شرکت سامسونگ در ساخت پنل های Micro Led  با همکاری و استفاده از تکنولوژی چین خواهد بود . بر اساس گزارش هایی که اخیرا انتشار داده شده است ، تعدادی از تولید کننده های تجهیزات اصلی در خاور دور ، در حال برنامه ریزی برای شروع طرح تجاری سازی MicroLED برای نیمه اوا سال جاری می باشند . گفته می شود این تکنولوژی بصورت آزمایشی رو گوشی های هوشمند انجام می شود . بسیاری از سازندگان اطمینان دارند که تکنولوژی پنل های MicroLED می تواند جایگزین خوبی برای پنل های امولد باشد . گفته می شود این تکنولوژی برای ساخت تلویزیون از پتانسیل بالایی برخوردار می باشد ، ولی نمی توان از این تکنولوژی در تمام محصولات استفاده کرد چون با کمبود عرضه مواجه شود .همچنین گفته می شود با تکنولوژی میکرو ال ای دی نمی توان در ساخت پنل های بسیار بزرگ استفاده کرد .

اما این تکنولوژی چگونه عمل می کند ؟ در تکنولوژی MicroLED از دیودهای نوری میکروسکوپی بسیار زیاد استفاده می شود و همین باعث می شود هر پیکسل را با روشنایی بیشتری نمایان کند ، ولی راه حل اساسی برای ماژول های OLED که باعث روشنایی و کنتراست بهتری خواهد شد استفاده از مواد معدنی عالی می باشد .

در حالی که هزینه تولید پنل های میکرو ال  ای دی نسبت به پنل های OLED کمتر نیست ، بسیاری از سازندگان معتقد هستند که با تجاری سازی این تکنولوژی می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد . تعهد شرکت چینی Sanan Optoelectronics با شرکت سامسونگ می تواند گام موثری در جهت تنوع بخشیدن محصولات سامسونگ باشد ، همچنین با توسعه و پیشرفت این تکنولوژی می توان تقاضای جهانی را در سالهای آتی جوابگو باشد .

منبع androidheadlines

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست