TSMC and GlobalFoundries

در اوایل ماه جاری گزارش های منتشر شده نشان داد شرکت TSMC به زودی ظرفیت تولید تراشه های پنج نانومتری خود را به حداکثر می رساند. در روز گذشته مشخص شد شرکت های ای ام دی و انویدیا تمام ظرفیت های تولید شرکت تی اس ام سی را برای تولید پردازنده ها و کارت های گرافیکی خود خریداری کرده اند.  آن ها همچنین در زمینه توسعه تراشه های سه نانومتری (3nm) پیشرفت های بسیاری داشته اند، اما نتوانسته اند کار زیادی انجام دهند زیرا بسیاری از ابزارهای لازم به دلیل همه گیری ویروس کرونا در دسترس نیستند و یا یافتن آن ها بسیار سخت شده است.

اما برای به تولید رساندن تراشه های 3 نانومتری هنوز کارهای بسیار زیادی مانده است تا انجام شود. اما وب سایت DigiTimes در آخرین جلسه سهامداران اطلاعاتی را کسب کرده است که شرکت TSMC hc تصمیم گرفته است که روند توسعه لیتوگرافی 2 نانومتری را آغاز کند. جزئیات مربوط به فرایند توسعه لیتوگرافی 2 نانومتری بسیار مبهم است و تنها مسئله ای که می توان از آن مطمئن بود این است که TSMC توسعه این فرایند را آغاز کرده است.

از نکات قابل توجه توسعه تراشه های لیتوگرافی 2 نانومتری این است که با سرعت بیشتر و بسیار کارآمدتر نسبت به تراشه های موجود خواهد بود. تراشه های 5 نانومتری که با استفادع از لیتوگرافی EUV توسعه داده شده است که مشابه تراشه شرکت سامسونگ می باشد، در خط مقدم توسعه و پیشرفت های شرکت TSMC قرار دارد. دیجی تایمز گزارش داده است که شرکت TSMC انتظار دارد حدود 10 درصد از درآماد سال جاری خود را از تراشه های 5 نانومتری کسب کند.

در حال حاضر منبع اصلی تحاصل از تولید تراشه ها از سری هفت نانومتری میباشد. در حال حاضر AMD مقادیر بسیاری از تراشه های هفت نانومتری را برای قدرت بخشیدن به پردازنده های سری 3000 رایزن و کارت هایگرافیکی سری Navi خود سفارش داده است. مشتریان دیگری که حجم بسیاری از تراشه های هفت نانومتری را سفارش داده اند شرکت اپل می باشد و شرکت هواوی نیز به دلیل تحریم های امریکا قادر به خرید این نوع تراشه ها را از شرکت TSMC نمی باشد و به همین دلیل برای حل این مشکل سفارش های خود را ازشرکت SMIC تامین می کند.

کارشناسان انتظار دارند که تولید انبوه تراشه های 3 نانومتری در سال 2022 آغاز شود که این مدت زمان بسیار طولانی می باشد. با این حال می توانیم امیدوار باشیم که انتظار طولانی مدت منجر به افزایش عملکرد و بازدهی دستگاه ها خواهد شد.

به طور کلی، شرکت تی اس ام سی (TSMC) مشتریان زیادی را برای محصولات خود در صف دارد از جمله اپل ، انویدیا، ای ام دی و شرکت های بزرگ دیگر از مشتریان این شرکت می باشد. در حال حاضر بسیاری از خطوط تولید شرکت TSMC برای تولید تراشه های شرکت های AMD و انویدیا رزرو شده اند.

منبع wccftech

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست