صرافی ارز رمزنگاری کوکوین (KuCoin)  که در کشور سنگاپور مستقر می باشد در روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که هکرها سرقت بزرگی را انجام داده اند. این شرکت در بیانیه ای رسمی در وب سایت خود اعلام کرد که هکرها به سیستم های این صرافی نفوذ کرده اند و تمام دارایی های کیف پول های داغ را سرقت کرده اند. کیف پول های صرافی های ارز دیجیتالی به دو دسته سرد و داغ تقسیم می شوند. کیف پول های داغ دارایی های ارزدیجیتالی را مدیریت می کنند که مدام به اینترنت متصل می باشند و کیف پول های سرد به صورت کاملا آفلاین ارزهای دیجیتالی را در خود ذخیره می کنند.

صرافی های رمزنگاری شده ای مانند KuCoin از کیف پول های داغ به عنوان سیستم ذخیره موقت برای دارایی هایی که در سیستم معامله می شوند استفاده می کنند که بیشتر برای عملیات تبدیل و انتقال به کار می روند.

این صرافی در بیانیه خود اعلام کرد که پس از مشاهده برخی از برداشت هایی با مبالغ بسیار بزرگ از کیف پول های داغ خود در تاریخ 26 سپتامبر، این هک را شناسایی کرده است. هکرها موفق به سرقت دارایی های بیت کوین، توکن های مبتنی بر ERC-20 به همراه دیگر توکن ها شده اند.

بر اساس آدرس اتریومی که دارایی کاربران هک شده است، نشان می دهد که سرمایه کاربرانی که به سرقت رفته است حداقل 150 میلیون دلار تخمین زده می شود. KuCoin  انتشار جزئیات بیشتری در مورد این سرقت را ارائه نمی کند.

با این حال، جانی لیو، مدیرعامل KuCoin اعلام کرده است که کاربران نگران سرمایه از دست رفته خود نباشند، تمامی سرمایه کاربران که به سرقت رفته است به کیف پول های آن ها بازگردانده می شود. در حال حاضر تیم امنیتی این صرافی تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده است و عملیات واریز و برداشت را به طور موقت غیرفعال کرده است.

منبع zdnet

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست