ضبط مکالمات خصوصی کاربران توسط دستیار صوتی سیری

شنود مکالمات توسط دستیار صوتی سیری

محبوبیت دستیارهای صوتی در حال افزایش می باشد، اما این فناوری علارقم داشتن مزیت های پرشمار خود؛ نگرانی هایی مربوط به حریم خصوصی کاربران را نیز به وجود آورده است. دسیار صوتی سیری اپل، آخرین موردی است که به نقض حریم خصوصی کاربران متهم شده است. در هفته گذشته روزنامه گاردین در گزارش خود اعلام کرد کارکنانی که برای بهبود دستیار صوتی سیری صداهای ضبط شده را با دقت بازبینی می کنند ممکن است مکالمات خصوصی کاربران را شنود کنند.

یکی از کارکنان بخش کنترل صداهای ضبط شده سیری به روزنامه گاردین گفته است که سیری بعضی اوقات پس از فعال شدن به اشتباه صدای محیط را نیز ضبط می کند. کاربران برای فعال کردن سیری از دستور Hey Siri استفاده می کنند، اما یک منبع ناشناسی گفته است که سیری ممکن است با صدایی مشابه این جمله و یا با صدای بازو بسته شدن زیپ فعال شود. هم چنین این منبع در ادامه اعلام کرده است هنگامی که کاربر از اپل واچ خود استفاده می کند سیری به طور خودکار فعال می شود.

این منبع ناشناس در ادامه گفته است: موارد بی شماری از ضبط مکالمه هایی که شامل بحث های خصوصی بین پزشک و بیماران، معاملات تجاری، مکالمات جنایی و دیگر مکالمات خصوصی که شنود آن خلاف قانون می باشد. در این مکالمات اطلاعاتی مانند حساب کاربری ، موقعیت کاربر و دیگر مشخصات ضبط می شوند. اپل اعلام کرده است که اقدامات لازمی برای محافظت از اطلاعات کاربران در ضبط ناخواسته و ارسال آن به کارکنان شرکت اپل انجام خواهد داد. اپل اعلام کرده است شناسه اپل آی دی با دستیار صوتی سیری در ارتباط نمی باشد و کمتر از 1 درصد از مکالمات سیری توسط کارکنان اپل بررسی می شود. اپل همچنین الزامات محرمانه ای را برای کارمندان خود در نظر گرفته است.

اپل همانند گوگل و آمازون، سیاست های مشابهی را برای استخدام افرادی که برای بررسی صداهای ضبط شده توسط دستیار صوتی دارد. اما این سه شرکت به نقض حریم خصوصی کاربران متهم شده اند. این اتهامات یا از منابع نامشخصی از داخل شرکت به دست مطبوعات می رسد و یا از طریق خطاهای موجود به دسترسی آزاد به فایل های صوتی افراد مطرح می شود.

سوالاتی برای شرکت های فناوری که با نقض حریم خصوصی کاربران روبه رو شده اند به وجود آمده است. شرکت آمازون به خاطر اتهاماتی که در مورد یکی از سناتورهای امریکایی مطرح شده بود مجبور شد قوانین داخلی خود را برای نگهداری مکالکات ضبط شده کاربران را به صورت عمومی اعلام کند. بر اساس گزارش منتشر شده از یک خبرنگار، یکی از کارمندان گوگل که نامش فاش نشده اعلام کرده است دستیار صوتی این شرکت اخیرا مکالمات بین والیدین و فرزندان آن ها و اطلاعات خصوصی و شناسایی و حداقل یک مورد از آزاهای جنسی را ضبط کرده است.

با این حال، با وجود این اتهامات بسیاری از کاربران نگران حریم خصوصی خود شده اند و باید دید که این سه شرکت فناوری چه اقداماتی را در برابر حفظ حریم خصوصی کاربران خود خواهند کرد.

منبع arstechnica

نمایندگی

,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست