فیس بوک با میلیون ها تصاویر از اینستاگرام سیستم تشخیص تصاویر را آزمایش می کند

امروزه فناوری هوش مصنوعی ، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد . هوش مصنوعی در بسیاری از موارد از جمله پزشکی ، مدیریت خانه ، رانندگی و … مورد استفاده قرار می گیرد . در حالی که بسیاری از شرکت ها و محققان در تلاش بسیاری هستند تا بتوانند قوی ترین سیستم هوش مصنوعی را توسعه دهند ، ولی شرکت فیس بوک به لطف در اختیار داشتن اپلیکیشن اینستاگرام از مزیت ویژه ای در زمینه هوش مصنوعی برخوردار می باشد و به همین خاطر فیس بوک از دیگر شرکت ها برتری ویژه ای در زمینه هوش مصنوعی دارد .  اکنون ، فیس بوک می تواند به وسیله ی میلیون ها تصاویر مختلف در اینستاگرام ، در پیشبرد هوش مصنوعی خود برای شناسایی تصاویر استفاده کند .شناسایی تصاویر به کمک فناوری هوش مصنوعی کاربرد های فراوانی در دنیای واقعی دارد ، همچنین در بهبود زندگی تاثیرات بسیار خوبی خواهد داشت . به عنوان مثال : می توان کلمات کلیدی را برای عکس ها به طور خودکار اعمال کرد ، و یا برای شناسایی تصاویر برای کسانی که دچار اختلالات بینایی و یا شنیداری باشند.

فیس بوک در رابطه با این موضوع می گوید : برای بهبود سیستم های بینایی کامپیوتری و آموزش دادن آن ها جهت شناسایی مداوم و همچنین دسته بندی کردن در مجموعه وسیعی از اشیاء ، در حال حاضر ما به مجموعه بسیاری از داده ها نیاز داریم و به جای میلیون ها تصویر به میلیاردها تصاویر نیازمندیم . محققان و مهندسان فیس بوک با آموزش شبکه های تشخیص تصویر از طریق میلیاردها تصاویر که در اختیار داریم که به صورت عمومی و به همراه هشتک گذاری موجود می باشند . در حال حاضر فیس بوک بیش از 3.5 میلیارد تصویر و 17 هزار هشتک در داده های خود ذخیره کرده است .

شرکت فیس بوک در سال 2012 توانست اینستاگرام را ب قیمت 1 میلیارد دلار به تصاحب خود درآورد . در حال حاضر ، فیس بوک به میلیاردها عکس دسترسی دارد و روز به روز به تعداد این تصاویر افزوده تر می شود . فیس بوک توانست به لطف 336 پردازشگر گرافیکی و با استفاده از یک میلیارد تصویر و 1500 هشتک به مدت یک هفته به امتیاز فوق العاده 85.3 درصد در آزمون imageNet برسد . فیس بوک قصد دارد این روند پیشرفت خود را ادامه دهد و از تمام 3.5 میلیارد تصاویر و 17 هزار هشتکی که در داده های خود قرار دارد در سیستم هوش مصنوعی خود استفاده کند .

شرکت فیس بوک در ادامه گزارشات خود توضیح داد :  ما توانستیم نتایج مهمی را از تحقیقات خود بدست آوریم ، سیستم بینایی ماشین بر پایه هشتک عمل می کند . ما توانستیم مدل های خودمان را به وسیله هشتک محور آموزش دهیم و به موفقیت بسیار بزرگی دست پیدا کنیم .

منبع petapixel

 

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست