قهرمان بدافزار واناکرای متهم به توسعه ی بدافزار مخرب بانکی شد

بد افزار WannaCry

مارکوس هایچنز کسی که با نقش خود در متوقف کردن حملات باج افزار واناکرای (Ransomware WannCry) در سال ۲۰۱۷ به شهرت رسید، در روزهای گذشته به دو جرم هک رایانه ای اعتراف کرد. در گزارشی که وب سایت زد دی نت (ZDNet) از پرونده ی مارکوس هایچنز منتشر کرده بود، هشت اتهام دیگر در این پرونده وجود داشت که به صورت توافقی از اتهامات وی رفع شد.

هایچنز در ادامه بیانیه ی خود در این وبسایت گفته است: از این اقداماتی که انجام داده ام کاملا پشیمان هستم و مسئولیت تمام اشتباهاتم را می پذیرم. از مهارت هایی که در سال های گذشته سواستفاده کرده ام، برای اهداف سازنده ای استفاده کرده ام. من همچنان وقت خود را برای محافظت مردم از حملات بدافزارها و باج افزارها ادامه خواهم داد.

هایچنز یکی از کارشناسان امنیت شبکه است، زمانی که (سوئیچ حذف) باج افزار واناکرای را در سال ۲۰۱۷ کشف کرد، بدافزار واناکرای بیش از ۷۵ هزار رایانه در ۱۵۰ کشور را قربانی حملات خود کرده بود. هایچنز مورد تحسین متخصصان سرشناس امنیت شبکه قرار گرفت و با توجه به اینکه هایچنز تمام تلاش خود را برای متوقف کردن حملات واناکرای گذاشت و به خاطر نقشی که داشت به او لقب قهرمان را دادند.

فقط چند ماه پس از حملات واناکرای، هانچز در کنفرانس جهانی امنیت دف کان «Def Con» که در شهر لاس وگاس برگذار شد به جرم اتهام توسعه ی تروجان بانکی کرونوس دستگیر شد. بر همین اساس، هانچز به وسیله ی بد افزار کرونوس اطلاعات لاگین و کلمه عبور کاربران را برای برداشت از حساب بانکی آن ها سرقت می کرد. این پرونده یک سال و نیم تا زمان دستگیری هانچز در جریان بود و بسیاری از محققان تمایلی به پذیرش نقش هانچز در توسعه این بد افزار را نداشتند.

اما قهرمان بد افزار واناکرای به پنج سال زندان محکوم شده است و ممکن است قاضی پرونده به دلائل مالی مجازات دیگری را اضافه کند.

منبع theverge

نمایندگی

,

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست