ارزش سهام مایکروسافت به بیش از 2 تیلیارد دلار خواهد رسید

هکرها اگر بتواننداز  امنیت سیستم عامل اختصاصی لینوکس مایکروسافت عبور کنند، غول نرم افزاری حدود 100 هزار دلار جایزه به هکرها می پردازد. مایکروسافت در سال گذشته برای سیستم عامل آزور اسفر (Azure Sphere) خود نسخه ای کم حجم و اختصاصی از لینوکس را توسعه داد. مایکروسافت این سیستم عامل را برای اجرای آن روی تراشه های اختصاصی پلتفرم اینترنت اشیاء (Internet of Things) طراحی کرده است. این سیستم عامل برای این پلتفرم توسعه داده شده است و از خدمات پایه ای و برنامه های ساده در Sandbox برای اهداف امنیتی و اطمینان از اجرای آن می باشد.

اکنون شرکت مایکروسافت از هکرها می خواهد تا امنیت سیستم عامل اژور اسفر را آزمایش کنند و در صورت عبور از سیستم امنیتی Pluton یا جعبه شنی Secure World ، مبلغ 100 هزار دلار را پرداخت می کند. چالش تحقیقاتی امنیتی مایکروسافت به مدت 3 ماه از تاریخ اول ژوئن تا 31 آگوست اجرا می شود. سیلوی لیو، مدیر برنامه های امنیتی در مرکز واکنش امنیتی مایکروسافت در مورد این موضوع اعلام کرد:ما برای سناریوهای خاصی که در جالش های امنیت سیستم عامل آژور اسفر در نظر گرفته ایم، 100 هزار دلار جایزه اهدا می کنیم.

سیستم عامل اختصاصی آژور اسفر در کنفرانس توسعه دهندگان بیلد (Build) سال گذشته به طور رسمی معرفی شد و در حال حاضر سیستم عامل نسبتا جدیدی است. مشاغلی مانند استارباکس (Starbucks) برای تامین تجهیزات خود، از سیستم عامل آزور اسفر استفاده می کند.

این چالش یاد شده، روی خود سیستم عامل آژور اسفر متمرکز شده است و هیچ ارتباطی با بخش زیربنای فضای ابری ندارد که در حال حاضر این بخش نیز جزو جوایز امنیت آژور اسفر می باشد. مایکروسافت به طور خاص به دنبال گروهی از محققان امنیتی است تا امنیت سیستم عامل لینوکس اختصاصی خود را آزمایش کنند. حملات فیزیکی خارج از محدوده آزمایش این سیستم عامل می باشد و محققانی که علاقه مند به شرکت در این چالش هستند می توانند شرکت کنند.

مدیرعامل مایکرو.سافت، ساتیا نادلا، دستگاه های اینترنت اشیاء را به عنوان بخش مهمی از اهداف این شرکت می بیند و تجارت ابری مایکروسافت را بزرگترین کسب و کار مایکروسفا در اوایل سال جاری اعلام کرد. نادلا تمکز خود را روی میلیاردها دستگاهی که در حوزه اینترنت اشیاء می باشد گذاشته است که محققان پیش بینی می کنند که در طی یک دهه آینده مورد استفاده قرار خواهند گرفت. سیستم عامل اختصاصی آژور اسفر بخش مهمی برای کمک به امنیت و مدیریت این دستگاه ها و بخشی از تلاش های مایکروسافت برای پیشرفت در دنیایی فراتر از ویندوز است. در حال حاضر تکنولوژی با سرعت زیادی به سوی محاسبات ابری حرکت می کند.

منبع theverge

 

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست