مایکروسافت در آپدیت بهار مشکلات مرورگر کروم در ویندوز ۱۰ را برطرف می کند

در هفته های اخیر در خبر ها منتشر شد که مایکروسافت ، این غول نرم افزاری آپدیت بهار ویندوز 10 را با تاخیر منتشر می کند ، در نهایت مایکروسافت آپدیت جدید ویندوز 10 را منتشر کرد ولی کاربران ویندوز 10 مایکروسافت اشکالاتی را در مرورگر  گوگل کروم در هنگام کار مشاهده کرده اند  . کاربران در گزارشات خود اعلام کرده اند گوگل کروم در هنگام کارکردن از کار افتاده و قفل می شود . اما اشکالات فقط در هنگام اجرای گوگل کروم خلاصه نمی شود ، در برخی گزارشات کاربران با دستیار (( Hey Cortana )) نیز در هنگام کار به مشکل برخورد کرده اند .

حال مایکروسافت با اذعان به این موضوع، خبر از تلاش‌ مهندسان خود برای رفع این مشکل می‌دهد که سبب قفل‌ شدن و هنگ کردنِ دستگاه می‌شود. ردموندی‌ها برای رفع موقتی این مشکل، دو راه‌حل به کاربران پیشنهاد کرده‌اند:

این شرکت در تلاش است تا به وسیله متخصصان خود آپدیتی را جهت رفع هنگ کردن و قفل کردن مرورگر گوگل کروم در ویندوز 10 ارائه کنند. شرکت مایکروسافت برای برطرف کردن این مشکلات چند راه حل ارائه کرده است .

1 – کاربران با استفاده از دکمه ویندوز جهت قفل گشایی صفحه نمایش استفاده کنند . کاربران اگر از کیبورد فیزیکی متصل به سیستم خود استفاده می کنند می توانند با فشاردادن همزمان چند دکمه ترکیبی ( ویندوز + Ctrl + Shift + B ) مشکلات گوگل کروم را به نوعی حل کنند . اما کسانی که از تبلت های ویندوزی استفاده می کنند می توانند به طور همزمان دو کلید کم و زیاد کردن صدا را در مدت 2 ثانیه سه بار فشار داده ، اگر این فرمان توسط ویندوز اجرا شود یک صدایی بوق کوتاهی به صدا در می آید و صفحه نمایش رفرش می شود .

2- کاربرانی که از لپ تاپ استفاده می کنند باید درب لپ تاپ را یکبار باز و بسته کنند .

در هر صورت کاربران باید فعلا به وسیله این راه حل ها مشکل خود را برطرف کنند و یا از مرورگرهی دیگری استفاده کنند ، در حال حاضر گزارشی برای اشکالات مرورگر اج و فایرفاکس گزارش نشده است . در کل اگر نتوانستید با این موضوع کنار بیایید باید صبر کنید تا مایکروسافت آپدیت بعدی خود را در 8 ماه می به طور  همگانی ارائه خواهد داد . با این وجود ، 10 میلیون نفر به طور آزمایشی ویندوز 10 را مورد بررسی قرار می دهند و این موضوع عجیبی است که چرا این باگ گزارش نشده است .

منبع theverge

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست