مایکروسافت هوش مصنوعی را جایگزین ویراستاران کرد

مدیرعامل مایکروسافت ساتیا نادلا همواره طرفدار استفاده از هوش مصنوعی در کنار کارمندان بوده است، اما به نظر می رسد وقتی فرصتی پیش می آید که مایکرسافت از یک راه حل برای استفاده کامل از هوش مصنوعی استفاده کند، این شرکت با رضایت و خشنودی بسیار، فقط از هوش مصنوعی استفاده می کند. بر اساس کزارش BusinessInsider، مایکروسافت نیوز اخیرا ده ها نفر از ویرایشگران و سردبیران خود را که در وب سایت MSN.com مشغول به کار بودند را برکنار کده و از هوش مصنوعی به جای آن ها استفاده می کند.

وب سایت MSN یک منبع خبری پر بازدید در ایالات متحده است و این وب سایت ادعا می کند که در 140 کشور حدود 500 میلیون نفر بازدید کننده دارد. با این حال، حدود 50 نفر از کارمندان این وب سایت در ایالات متحده تحت تاثیر جایگزینی با هوش مصنوعی قرار گرفته اند. اما این افراد کارمندان مستقیم مایکروسافت نیستند بلکه از طریق آزانس های Aguent و MAQ Consulting استخدام شده اند.

البته نگرانی هایی در مورد کیفیت اخبار ارائه شده توسط سیستم جمع آوری خبر مبتنی بر هوش مصنوعی نیز وجود دارد، به عنوان مثال امکان انتشار اخبار جعلی و گمراه کننده مخصوصا در زمانی که سرعت انتشار اخبار بیشتر از هر زمان دیگری باشد نیز وجود دارد.

با وجود این همه نگرانی ها، مایکروسافت هنوز هم طرفدار استفاده از هوش مصنوعی است و اعلام کرد که سیستم هوش مصنوعی قادر به اسکن محتوا می باشد تا محتوای خبری را به صورت کاملا دقیق بررسی کند با ابعادی مانند تازگی خبر، دسته بندی، موضوع و محتوای نظرات و و میزان محبوبیت محتوای خبری را درک می کند و سپس آن را برای سردبیران ارئه می کند.

الگوریتم های مایکروسافت تصاویر مناسبی را برای همگام سازی با محتوا پیشنهاد می کنند تا به خبر جذابیت بیشتری پیدا کند. سپس ویراستاران خبرهای برتر در طول روز را انتخاب می کنند و در نهایت با بررسی های مورد نیاز مطابق با موضاعات مختلف در دسته بندی ها قرار می دهند. با این حال مایکروسافت در تلاش است تا نیروی انسانی در این حوزه حذف کند که هر کدام در هر ساعت حدود 40 دلار حقوق دریافت می کنند. وب سایت بیزینس اینسایدر مشکوک است که این اقدام توسط تیم بینگ که اکنون مالک مایکروسافت نیوز است انجام شده است.

سخنگوی مایکروسافت اعلام کرد: مانند تمام شرکت ها، ما به طور مرتب تجارت خود را ارزیابی می کنیم. ممکن است بعد از ارزیابی نتایج به گونه ای باشد که در دیگر بخش ها نیز سرمایه گذاری را افزایش دهیم و در برخی از بخش ها هر از گاهی برخی از نیروها را جابه جا می کنیم تا تعدیل نیرو نداشته باشیمو این تصمیمات ارتباطی با بیماری کرونا ویروس ندارد.

منبع mspoweruser

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست