بسیاری از افرادی که دچار آسیب های ناتوان کننده یا به بیماری های سیستم عصبی دچار شده اند، گاهی اوقات توانایی کنترل حرکات ماهیچه ای خود را از دست می دهند. بسیاری از بیماران حتی دیگر توانایی راه رفتن و یا رانندگی با خودرو را ندارند. البته بیماران هنوز هم توانایی تصور چگونگی انجام حرکات را دارند، اما بدن آن ها دیگر توانایی انجام آن ها را ندارد.

اینجاست که سیستم های رابط مغز و کامپیوتر وارد کار می شوند و قادر هستند آنچه را که بیماران به انجام اقدامات حرکتی فکر می کنند، افکار آن ها را به حرکاتی خاص تبدیل کنند. با این حال، این سیستم ها مشکلات بسیاری دارند و حتما نیاز است حتی در حرکات ساده تنظیم مجدد اعمال شود. زیرا با مشکلات موجود در این سیستم ها باعث می شوند که افراد معلول در انجام حرکات ساده ناپایداری داشته باشند و ممکن است تا تنظیم مجدد امکان کار با دستگاه را نداشته باشند.

اکنون تیمی از محققان دانشگاه کارنگی ملون (CMU) و دانشگاه پیتسبورگ در ایالات متحده به دنبال الگوریتمی هستند که این تنظیمات را بین سیستم های رابط مغز و کامپیوتر پایدار می کند. هدف از این کار کمک به بهبود زندگی بیمارانی است که از این سیستم ها استفاده می کنند. این تیم تحقیقاتی امیدوار است که رابطه های بین مغزو رابانه را با استفاده از الگوریتم را بهبود ببخشند.

ویلیام بیشوپ، محقق این تیم اعلام کرد: تصور کنید اگر هربار که می خواستیم از تلفن همراه خود استفاده کنیم، برای اینکه موبایل عملکرد درستی داشته باشد، باید به نوعی صفحه لمسی گوشی را کالیبره کنیم. وی در ادامه گفت: وضعیت فعلی در فناوری BCI به گونه ا ی شبیه به این موضوع می باشد که کاربران باید هربار مجبور به تنظیم مجدد BCI می شوند.

آنچه را که این تیم در حال توسعه آن است، الگوریتم یادگیری ماشینی است که در این سیگنال های متغییر قرار می گیرد و کاربران را قادر می سازد که بدون تنظیم مجدد دستگاه از آن به راحتی استفاده کنند. آلن دژنهارت، محقق دانشگاه کارنگی روشی را برای دریافت نورون را کضف کرده است که می توان از آن برای ترسیم تصویری کلی که آنچه که در مغز تشکیل می شود استفاده کرد. بدین ترتیب کالیبراسیون BCI با وجود بی ثباتی های عصبی هم انجام می شود.

این نوع از روش ها که کالبره سازی مجدد می باشد، یک هدف طولانی مدت است که در زمینه پروتزهای عصبی بوده و برای بازیابی خودکار بی ثباتی ها می باشد بدون آنکه کاربر را مجبور به مکث کند تا مجددا از سیستم سیستم استفاده کند. این کار به شدت به بهبود زندگی کاربران BCI کمک خواهد کرد.

منبع interestingengineering

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست